مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از برنامه‌ریزی برای کسب مدال ورزشکاران این استان در المپیک 2020 ژاپن پس از 44 سال خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: مسعود رهنما ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت‌های ورزشی گیلان با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آغاز هفته تربیت بدنی از روز گذشته اظهار کرد: در نخستین روز از هفته تربیت بدنی گلزار شهدا توسط ورزشکاران و اعضای هیئت‌های ورزشی گیلان غبارروبی شده است.

وی نامگذاری دومین روز از هفته تربیت بدنی را «ورزش دانش‌آموزان، دانشجویان، کارمندان و کارگران» عنوان کرد و افزود: اعتقاد داریم هر قدر در کار خود متخصص باشیم باید مسیر حرکت را از علمای دین بیاموزیم.

رهنما با تاکید براینکه ورزش هدف نیست، بیان کرد: ورزش وسیله‌ای برای ارتقای سلامت جامعه در حوزه‌های روانی، اجتماعی و جسمانی است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به فعالیت‌های این سازمان در بخش‌های پرورشی، همگانی، قهرمانی و نظارت بر حوزه ورزش حرفه‌ای با کمک تمام دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان گیلان توفیق‌های بسیاری در حوزه ورزش قهرمانی کسب کرده است.

وی از رشد 50 درصدی حوزه ورزش قهرمانی با تلاش کارکنان، رؤسا و مسئولان هیئت‌های ورزشی، پیشکسوتان، مربیان و ورزشکاران در گیلان خبر داد و بیان کرد: در حوزه ورزش پرورشی تفاهمنامه‌ای با آموزش و پرورش استان به عنوان متولی اصلی ورزش پرورشی و زنده کردن مسابقات آموزشگاهی منعقد شده است.

رهنما با بیان اینکه تحقق اهداف اجتماعی و ارزشی نظام از برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان گیلان است، خاطرنشان کرد: یادواره بزرگ شهدای ورزشکار استان برگزار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به فعالیت 10 هیئت اختصاصی در حوزه ورزش همگانی در استان اشاره کرد و یادآور شد: گیلان 46 هیئت ورزشی استانی و در مجموع 700 هیئت ورزشی دارد و فعالیت‌های ورزشی با همراهی و هماهنگی دیگر نهادها به ویژه شهرداری‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت سازمان یافته ورزشی گیلان از پنج درصد هدف‌گذاری شده فراتر رفته است، اظهار کرد: با توجه به رتبه 23 استان در فضای ورزشی در کشور، رتبه چهارم ورزش قهرمانی در بازی‌های آسیایی کره جنوبی را کسب کردیم.

رهنما کسب افتخارهای بسیار و اهتزاز پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را سبب شادی قلب رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی دقیق برای انجام طرح آمایش سرزمینی و دستیابی به افق المپیک 2020 ژاپن برای کسب مدال در رشته‌هایی که ظرفیت آن را داریم، انجام شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه این استان مدت 44 سال از کسب مدال در بازی‌های المپیک محروم است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم در زمینه مذکور انجام شده است.

وی بر نظارت دقیق و پیگیری تحقق ورزش پاک و سالم در  باشگاه‌های حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: توجه به حوزه ورزش حرفه‌ای به‌ویژه فوتبال از جمله برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان گیلان است.

رهنما از افزایش 35 درصدی تشکل‌های مردم‌نهاد گیلان در حوزه جوانان خبر داد و بیان کرد: فعال کردن و گسترش تشکل‌های مردم‌نهاد از دیگر برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان در استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به تشکیل شورای عالی جوانان در استان اشاره کرد و گفت: طرح مشاوره قبل از ازدواج از مهم‌ترین طرح‌های اداره کل مذکور در حوزه ملی جوانان است.