مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان از احداث پروژه‌های این شرکت با اعتبار 400 میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت: با افتتاح این مقدار پروژه، برق حدود 30 سال آینده گیلان بیمه می‌شود

به گزارش ندای گیلان،عظیم بلبل‌آبادی پیش از ظهر امروز در جلسه شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان ،اجرای یک خط چهار مداره 63.230 کیلوولت رشت شمالی‌ـ انزلی‌ـ پره‌سر به طول حدود 65 کیلومتر را از پروژه‌های مهم عنوان کرد و گفت: بار مالی این پروژه حدود 50 میلیارد تومان است.

عظیم بلبل آبادی گفت: برای نخستین بار در گیلان با این سطح ولتاژ پروژه برق اجرایی می‌شود.

وی افزود: هفته دولت و دهه فجر امسال پروژه‌هایی مورد بهره‌برداری قرار گرفت که تامین منابع آنها از طریق منابع داخلی و بخش عمومی بوده و بخش‌خصوصی در اجرا مشارکت داشته است.

به گفته بلبل آبادی، در منطقه رودسر یک دستگاه پست 63.230 کیلوولت احداث و همزمان با این پست‌ها، خطوط، ارتباطات و اتصالات مربوطه نیز ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای منطقه لوشان توسعه پست 230 کیلوولت مورد نظر است، خاطرنشان کرد: بار مالی این پروژه بالای 26 میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان بالا بردن ضریب اطمینان شبکه را موجب برطرف شدن مشکلات استان دانست و تصریح کرد: با افتتاح پروژه‌های مذکور آینده برق گیلان به مدت 20 تا 30 آینده بیمه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه بار مالی پروژه‌های احداثی در فاز بعدی حدود 400 میلیارد تومان است، یادآور شد: تأمین مالی پروژه‌های مذکور از طریق فاینانس ارزی و فاینانس ریالی پیگیری می‌شود.

وی مدیریت استفاده بهینه از برق را مورد تأکید مشترکان قرار داد و بیان کرد: صرفه‌جویی در مصرف برق از سرمایه‌گذاری‌های هنگفت برای احداث نیروگاه‌ها جلوگیری می‌کند.

به گفته وی، مشترکان به طور میانگین در طول روز از ساعت 11 تا 15 بعدازظهر و شب‌ها از ساعت 19 تا 23 شب از استفاده لوازم پرمصرف برق مانند جاروبرقی، لباسشویی و … خودداری کنند.

منبع:ایلنا گیلان