سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: بهتر است شعبه‌ای ویژه برای بررسی پرونده‌های ارجاعی از مجلس به دستگاه قضا تشکیل شود تا سریعتر به این پرونده‌ها رسیدگی کند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سید کاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ارجاع شکایت‌های نمایندگان مجلس به قوه قضاییه از مسئولان دولتی در قالب ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی قوه مقننه، گفت: این شکایت‌ها در قوه قضائیه در حال بررسی شدن است.

وی با بیان اینکه در مجلس یازدهم نمایندگان از ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی پارلمان چندین بار استفاده کرده اند، ادامه داد: طرح سوال، استیضاح و اعمال ماده ۲۳۴ از ابزارهای نظارتی مجلس است که نمایندگان از این ابزارها در جهت پاسخگو کردن مسئولان دولتی استفاده می‌کنند.

نماینده صومعه سرا در مجلس درباره سرنوشت شکایت‌های که از سوی مجلس به قوه قضاییه ارجاع می‌شود، اضافه کرد: اینکه این شکایت‌ها منتج به نتیجه شود یا خیر بستگی به نوع دفاع مسئولان دولتی در قوه قضائیه دارد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید براینکه باید در روند بررسی پرونده‌های ارجاعی از مجلس به قوه قضائیه تسریع شود، اظهار داشت: بهتر است شعبه‌ای ویژه برای بررسی پرونده‌های ارجاعی از مجلس به دستگاه قضا تشکیل شود تا سریعتر به این پرونده‌ها رسیدگی کند.