ندای گیلان:محمد فرهادی وزیر علوم در حاشیه نشست مشترک استانداران، در جمع خبرنگاران درباره این جلسه اظهار داشت: گزارشی از وضعیت دانشگاه‌های جامع و جنسیتی به استانداران داده شد و همچنین به پاره‌ای از فعالیت‌ها در زمینه آموزش عالی و ارتباطشان با مناطق و بحث آمایش آموزش عالی اشاره شد. وی افزود: از استانداران خواسته […]

ندای گیلان:محمد فرهادی وزیر علوم در حاشیه نشست مشترک استانداران، در جمع خبرنگاران درباره این جلسه اظهار داشت: گزارشی از وضعیت دانشگاه‌های جامع و جنسیتی به استانداران داده شد و همچنین به پاره‌ای از فعالیت‌ها در زمینه آموزش عالی و ارتباطشان با مناطق و بحث آمایش آموزش عالی اشاره شد.

وی افزود: از استانداران خواسته شد تا کمک کنند که بتوانیم مطابق آمایش، آموزش عالی توسعه مناسبی داشته باشد.

وزیرعلوم خاطرنشان کرد: مساله جذب هیات علمی دانشگاه‌ها، مشکلات استان‌ها در غالب پروژه‌های تحقیقاتی اعم از صنعتی، اجتماعی، فرهنگی و خدماتی که در اختیارشان گذاشته می‌شود، از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود. همچنین از استانداران خواسته شد که در برنامه‌ریزی‌های استان‌ها و شورا‌ها حضور داشته باشند.

فرهادی به موارد مطرح شده توسط استانداران اشاره کرد و گفت: مساله جذب هیات علمی، دانشگاه‌های کارآفرین و نسل سوم و جهت‌گیری به سمت ارتقا کیفی دانشگاه‌ها و همراهی و هماهنگی در راستای حل مشکلات پارک‌های علم و فناوری، تببین قوانین مناسب برای آن‌ها و تقسیم کارشان از سوی استانداران در این جلسه مطرح شد.