ندای گیلان _ ایران / سیاسی حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز با تأکید به رعایت تقوا در زندگی، گفت: برخی که در زندگی حساب و کتاب ندارند و هر چه خواستند می‌گویند تقوایشان ضعیف است، مؤمن با زبان ظلم نمی‌کند و حرمت پدر و مادر و اقوام را […]

ندای گیلان _ ایران / سیاسی

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز با تأکید به رعایت تقوا در زندگی، گفت: برخی که در زندگی حساب و کتاب ندارند و هر چه خواستند می‌گویند تقوایشان ضعیف است، مؤمن با زبان ظلم نمی‌کند و حرمت پدر و مادر و اقوام را نگه می‌دارد، مؤمن زبانش در اختیار دینش است و با زبان خدا را راضی نگه می‌دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب حسینی است، اظهار داشت: اقتداری که با انقلاب ما در عالم به وجود آمده و رعبی که در دل آمریکا و اعوانش پیش آمده زیر پرچم امام حسین(ع) است.

صدیقی در ادامه گناه را سبب گرفتاری و تنگی معیشت و مانع رشد برشمرد و گفت: گناه اعتقادی آنقدر خطرناک است که اعمال کافران مانند خاکستری است که تندباد به آن می‌وزد و هیچ از آن باقی نمی‌ماند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: مهم‌ترین اصل در تقوا حفظ اعتقادات است و بخصوص نسل جوان باید حواسشان باشد که علم به تنهایی اعتقاد را نگه نمی‌دارد بلکه علم باید با تقوای اعتقادی، اخلاقی و عملی همراه باشد.

وی با اشاره به حمله جنایت‌کارانه آمریکا، فرانسه و انگلیس به کشور سوریه، عنوان کرد: این کار بر خلاف موازین بین‌المللی است که هر روز چهره ناموزون وحشی خود را به دست خودشان برای همه عالمیان نشان می‌دهند، این‌ها نه دین دارند نه تمدن نه قانون و نه ملاحظه.

صدیقی گفت: هر حیوانی دارای غرایز محدود است ولی این‌ها هیچ حد و مرز و خط قرمزی ندارند و تنها منطقشان زور است و بر اساس اعتقاد امام در برابر زور باید زور نشان داد.

وی گفت: این‌ها از مقاومت عصبانی‌ هستند و باید در این عصبانیت بمیرند این‌ها با داعش می‌خواستند منطقه را زیر یوغ خود ببرند ولی شکست خوردد و هیچ حاصلی برایشان نداشته است، جنایت اسرائیل در فلسطین اشغالی از زمانی که حرف غیر قانونی و غیر عرفی و غیراخلاقی ترامپ که پایتخت اسرائیل را به بیت‌المقدس منتقل کند و اولین تیر را می‌خواهد خودش به قبله مسلمین پرتاب کند ولی تمام مردم فلسطین یکپارچه برخاستند و این نشانه قدرت است.

صدیقی گفت: گذشت آن زمان که اسرائیل هر بلایی می‌خواست بر سر فلسطین می‌آورد، با انقلاب ایران همه جان گرفته‌اند ولی رژیم کودک کش در حال کشتن است، ما به ملت عزیز فلسطین می‌گوییم که در مقاومت خودتان ثابت قدم باشید فرج نزدیک است.

وی گفت: ان شالله بدون استکبار در مسجدالاقصی نماز برپا خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر سربازان گمنام حضرت حجت(عج) با رهبر انقلاب اظهار داشت: به گفته خود این عزیازن، این دیدار دارای حال معنوی بی سابقه‌ای بود که نشانه توجه امام زمان به این جمع است، خط این افراد جناح انقلاب است که جناح انقلاب، جناح تعبد است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به بحث نفوذ، گفت: ما در میانه میدان یک جنگ بزرگ و پیچیده قرار داریم، روش‌هایی که دشمن در این جنگ به کار می‌برد در رأس آن مساله نفوذ است، ما بحث نفوذ را در این تریبون مقدس گفت‌وگو کردیم ولی هر قدر مرور شود خوب است.

صدیقی گفت: همه مردم باید حواسشان جمع شود نفوذی‌ها را بشناسند، این‌هایی که دل با بیگانه دارند ولی دم از خدمت می‌زنند باید شاخصه‌هایشان را از دل تاریخ به دست آورده و بشناسیم.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: یکی از بخش‌های نفوذ مربوط به سرقت اطلاعات است، بازرسی‌هایی است که سرقت اطلاعات به شمار می‌رود.

امام جمعه موقت تهران گفت: برخی «نه گفتن» به بیگانه را نابودی می‌دانند و تسلیم را بر نابودی ترجیح می‌دهند، تبلیغات دشمن و افراد نفوذی که به عنوان رفیق یا مشاور ارشد یک مسوول، او را از نظر محاسبات دچار خطا می‌کنند.

صدیقی گفت: تغییر باورهای مردم را هم در نقشه‌هایشان دارند، این شبکه‌های مجازی که ان شالله به زودی مفتخریم به اینکه اسرارمان پیش بیگانه نیست و خودکفا شدیم و به خود اتکا می‌کنیم و از شبکه‌های بومی استفاده می‌کنیم.

وی گفت: می‌خواهند مردم را به این باور برسانند که انقلاب برای شما کاری نکرده، کشورهایی که به آمریکا متکی هستند به هیچ کجا نرسیده‌اند عربستان این همه پول دارد و قارون منطقه به شمار می‌آید ولی ترامپ می‌گوید عربستان گاو شیرده ماست؛ این عزت است؟ این اقتدار است؟ یک قلدر یک رژیمی را در حد یک حیوان مطرح می‌کند.

صدیقی اظهار داشت: این ایران است، چهل سال در انقلاب و جنگ بوده، به همه دنیا نه می‌گوید و مشت محکمش دهان دشمنان را خورد می‌کند.

وی افزود: ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی را انجام می‌دهند از یک طرف تحریم و از طرفی تحریک می‌کنند، سوء مدیریت به راه می‌اندازند همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند که در جریانات ارزی دست بیگانه مشهود بود و چند روز دیدید که آن‌هایی که از بیرون دلی با انقلاب ما دارند بیشتر نگران شدند این ها کار نفوذی‌هاست، چه نفوذی‌های مزد بگیر و چه آن‌ها که از نظر فرهنگی با آن‌ها هم‌دل هستند.

امام جمعه موقت تهران گفت: در ماه‌های دی و بهمن و اسفند 96 میخواستند ناامنی ایجاد کنند تا  باصطلاح کار نظام را تمام کنند. می‌خواستند ناامنی اقتصادی و اخلاقی و سیاسی و اجتماعی به بار آورند، ایجاد آشفتگی هم جزء نفوذ آنهاست مردم و مسوولان و سربازان امام عصر باید هشیار باشند. تنها کشف شبکه کافی نیست باید تهاجمی عمل کرده و انها را سرگرم کنند.

وی گفت: ما در دیداری که گاهی با برادران عزیز ایثارگر و قطع نخاعی‌ها و یلچری‌ها که الحق و والانصاف ولی نعمت ما هستند و به این‌ها بدهکاریم داشتیم دیدیم این‌ها مسائلی دارند که به نفع مسوولین نیست و نمی گویم ولی برخی گفته‌اند که حتی برای بازدید از مناطق جبهه و جنگ استفاده می‌شود و هنوز فاصله زیاد است ولی این‌ها خاکی را می‌بینند که آنجا ما جانباز شدیم، خود ما به عنوان یک سند در حد یک زمین نیستیم که ما را ببینید؟

صدیقی گفت: این‌ها از علما و مسوولان توقع دارند و چشم به راه هستند، تقاضا می‌کنم برنامه‌ای بگذاریم و ملاقات‌های نشاط آور و درس آموز داشته باشیم این ها معلمند برخی از آن‌ها عارفی هستند که با مدارج بالا روی تخت خوابیدند.