با حضور قاسم نژاد در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، تداوم آرامش و تنش زدایی در فضای سیاسی استان حکم فرما خواهد بود.

دکتر بیژن شعبانی در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان در ماسال با اشاره به فضای متلاطم سیاسی در این شهرستان گفت: در زمان حضور محمود قاسم نژاد، فرماندار پیشین دولت تدبیر و امید در ماسال فضای بسیار آرام و بدون حاشیه و تنشی در سطح شهرستان حاکم بود که تمامی جریانات و گروه های سیاسی با تعامل و برادری کنارهم فعالیت داشته و به امورات مردم نیز به درستی رسیدگی صورت می گرفت.
این فعال سیاسی اصلاح طلب ماسال با اشاره به اینکه تعامل سازنده بین فرماندار پیشین با امام جمعه و سایر ارکان مهم در شهرستان، ماسال را بعنوان یک شهرستان نمونه تبدیل کرده بود افزود؛ یکی از وظایف اصلی مدیران سیاسی آرام کردن فضا و دوری از تنش در جهت فراهم نمودن بستر کار و تلاش در جهت توسعه همه جانبه حوزه محل خدمت خود است که در دوره دکتر قاسم نژاد این مهم بدرستی محقق شده و نام ماسال بدور از تنش و درگیری های سیاسی بعنوان نگین گردشگری در کشور می درخشید.
رییس دانشکده فنی حرفه ای بندرانزلی با اشاره به اینکه اهل شاندرمن هستم و از بدو تولد در منطقه حضور داشته ام و سه دوره متوالی دوره های دوم و سوم و چهارم عضو شورای شهر شاندرمن نیز بوده‌ام افزود؛ در شهرستان ماسال برخی افراد اصلاح طلب نمای انحصارطلب وجود دارند که موجبات اصلی ایجاد اختلاف و هتک حیثیت شهرستان گردیده اند.
شعبانی افزود: فعالیت احزاب با توجه به رسالت و اهداف آنها پر رنگ نیست و فقط در ایام انتخابات فعالیت‌های حزبی شدت می یابد که این نوع کار حزبی زیبنده کشور نبوده و نتیجه ای جز شرایط فعلی احزاب برای کشور به ارمغان نمی آورد.
عضو سابق حزب مردم سالاری با اشاره به مصاحبه برخی از شبه سیاسیون ماسال در نقدعملکرد قاسم نژاد، سرپرست فعلی معاونت سیاسی امنیتی استانداری گیلان در زمان فرمانداری ماسال گفت: مردم ماسال دو دوره معاونت فرمانداری و فرمانداری دکتر قاسم نژاد را در ماسال تجربه کرده اند مراسم تجلیل مردمی برای بدرقه وی و اهداء ده ها سکه بهار آزادی در زمان تودیع از فرمانداری نشان از محبوبیت و عملکرد مثبتش در این شهرستان دارد.
عضو سابق شورای شهر شاندرمن با بیان اینکه وقتی دکتر قاسم نژاد به خواسته های ناحق و شخصی برخی افراد معلوم‌الحال تن نداده و مقابل آنان ایستادگی کرد، آنان شروع به سم پاشی علیه وی کردند.
شعبانی با بیان اینکه ماهیت این افراد امروز برای تمام مدیران و سیاسیون استان کاملا مشخص است افزود؛ قاسم نژاد بعد از خداحافظی با فرمانداری ماسال به شهرستان سیاسی فومن رفت که در آن برهه از زمان دچار تنش های بسیار شدید سیاسی بود و بعد از گذشت مدت کوتاهی از مدیریتش جو آن شهرستان را نیز به آرامش کامل رسانده و تنش زدایی و آرامش را در آنجا نیز حاکم کرد.
شعبانی گیلان را علی رغم گردشگری بودن، استانی سیاسی دانست و افزود؛ قطعاً معاونت سیاسی، امنیتی استانداری گیلان قلب تپنده این استان سیاسی بوده و با توجه به سابقه تنش زدایی و ایجاد فضایی امن و آرام و مدیریت توام با محبت و دوستی دکتر قاسم نژاد در این برهه حساس قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی در تداوم مدیریت تنش زدایی دکتر زارع در کسوت معاونت سیاسی استانداری گیلان خواهد بود که با توجه به شناخت از نوع مدیریت وی، رسماً این نوید را به مردم و سیاسیون گیلان خواهم داد که در این حوزه آرامشی توسعه محور و به نفع مردم را شاهد خواهیم بود.
رییس دانشکده فنی حرفه ای بندر انزلی با اشاره به اینکه بنده یک چهره دانشگاهی بوده و بدنبال پست سیاسی نیستم و نیاز به تعریف و تمجید بیهوده از کسی ندارم افزود: تکلیف شرعی داشتم که واقعیت های موجود درباره کسی که به ناحق در شهرستان بنده علیه او سم پاشی شده را بیان نمایم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد مردم با حضور حداکثری پای صندوق های رای مشت محکمی بر دهان دشمان قسم خورده انقلاب و ملت ایران بزنند تا علی رغم همه کاستی ها و مشکلات موجود با برگزیدن افراد صالح در خانه ملت فصل نوینی از همدلی و خدمت را در شرایط دشوار کنونی شاهد باشیم.