رئیس دانشگاه علوم پزشکی‌گیلان گفت:نیاز دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بیمارستان های دولتی، تأمین منابع مالی جهت تعویض دستگاه های فرسوده و افزایش تخت و همچنین هزینه های مصرفی از قبیل دارو برای بیماران دیالیزی است.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی‌گیلان در جلسه تبیین مشکلات و چالش‌های حوزه سلامت گیلان ضمن تشکر ویژه از استاندار گیلان به خاطر توجه و نگاه ویژه به بحث سلامت، گفت: استان گیلان در بخش‌های مختلف بهداشتی، درمانی، پژوهشی، آموزشی با توجه به شاخص‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از استان‌های کم برخوردار بوده و در بسیاری از حوزه ها در رده های انتهایی کشور قرار دارد.

 ارسلان سالاری در ادامه ضمن ارائه مطالبی در خصوص دیالیز افزود: در کل استان، شش مرکز  درمانی خصوصی و تعداد هفده مرکز درمانی دولتی وجود دارد که بخش خصوصی با ٦٢ دستگاه دیالیز، تعداد ٣٣٧ بیمار و بیمارستان‌های دولتی، با ١٩٤ دستگاه دیالیز ، حدود ٩٤٧ بیمار را پوشش می دهند.

وی در ادامه با اشاره به  فراوانی بیماران دیالیزی، به ارائه تعداد بیماران، به تفکیک شهرستان ها و بیمارستان ها پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دیالیز بیمارستان‌های آستارا ، انزلی، رضوانشهر، لاهیجان، تالش، آستانه، صومعه سرا، شفت و فومن انجام گرفته و بقیه بیمارستانها در نوبت تعویض قرار دارند، افزود: نیاز دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بیمارستان های دولتی، تأمین منابع مالی جهت تعویض دستگاه های فرسوده و افزایش تخت و همچنین هزینه های مصرفی از قبیل دارو برای بیماران دیالیزی است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های پخش دارو قبل از ارائه محصولات، مبالغ را مطالبه می‌کنند، تصریح کرد: این در حالی است که بیمه‌ها یک سال بعد از ارائه خدمات، تعهدات خود را پرداخت می کنند و این از مشکلات عمده نظام سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان سخنان خود، از مسئولان استان خواست تا توجه ویژه‌ای به بیماران دیالیزی استان داشته باشند.