شهردار لاهیجان گفت:طرح بازآفرینی شهری توسط شهرداری و با حمایت شورای شهر در حال انجام است و شهرداری برای احیای بافتهای تاریخی لاهیجان برنامه دارد .

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان،مهندس کاظمی شهردار لاهیجان در نشست مشترک با مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان ،اظهار داشت : موقعیت کم نظیر طبیعی ،جغرافیایی و جاذبه‌های گردشگری ، پیشینه تاریخی، غنای علمی و فرهنگی لاهیجان باعث شده تا لاهیجان منحصر به فرد باشد و لازم است مورد عنایت ویژه مسئولین قرار گیرد .

شهردار لاهیجان گفت : تلاش کردیم در این دوره شورای شهر با توجه به حسن نیت اعضای شورا ی دور پنجم ، در بحث گردشگری و فرهنگی حرفی برای گفتن داشته باشیم و تا حدودی رضایت گردشگران و شهروندان را فراهم نماییم .

برای احیای بافتهای تاریخی لاهیجان برنامه داریم

وی گفت : عمده مشکلات بافتهای سنتی ، تاریخی و قدیمی این است که خیلی از بافتها فرسوده است و تمیز دادن فرسوده و تاریخی بودن اهمیت دارد .

شهردار لاهیجان به پروژه بازآفرینی شهری لاهیجان و احداث المانهای مختص هر منطقه اشاره نمود و افزود : پروژه سنگ فرش خیابان کاشف شرقی حدفاصل میدان وحدت تا میدان انقلاب ، تحت قالب طرح بازآفرینی شهری توسط شهرداری و با حمایت شورای شهر در حال انجام است و شهرداری برای احیای بافتهای تاریخی لاهیجان برنامه دارد .

مهندس کاظمی با اشاره به کارخانه ابریشم بافی در لاهیجان برآمادگی شهرداری لاهیجان برای همکاری و تبدیل آن به موزه مردم شناسی و ابریشم شناسی تأکید نمود.

وی با بیان اینکه لاهیجان یکی از شهرهای نمونه گردشگری با جاذبه های طبیعی بسیار و بناهای تاریخی گوناگون است ، بر لزوم حفظ بناهای تاریخی لاهیجان تأکید نمود و افزود : انتظار داریم اداره کل میراث فرهنگی یاریگر شهرداری لاهیجان در زمینه های مختلف باشد وامیدواریم این همکاری و تعامل منجر به توسعه و آبادانی لاهیجان شود.