امیر انتخابی ثبت جهانی ماسوله را به عنوان مهم ترین کار برای جذب گردشگران خارجی دانست و گفت: ما از این طریق می توانیم شمار گردشگران را که امروزه 2 هزار نفر است به ۲ میلیون گردشگر ارتقا دهیم.

به گزارش ندای گیلان،شهرود امیر انتخابی صبح امروز در نشست مهارت آموزی گردشگری در استان گیلان با بیان اینکه سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مبنی بر افزایش سهم نظام آموزش‌های مهارتی آغاز شده است افزود: این حرکت بزرگی است که در کشور آغاز شده است و به دنبال آن چون باید سقف نظام آموزش های مهارتی افزایش یاید نظام آموزشی در کشور با چالش جدی روبرو شده است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مهارت آموزی گردشگری که ۸ تا ۱۰ اسفند ماه در مرکز نمایشگاه و همایش های بین المللی منطقه آزاد انزلی گفت: سازمان میراث فرهنکی گیلان از این رویداد خوب حمایت کرده و امیدواریم اتفاق های خوبی را برای شاغلین و فعالین حوزه گردشکری و صنایع دستی در این زمینه شاهد باشیم.

وی با بیان این که مشکل ما در مسئله گردشگری آموزش است نه زیرساخت گفت: اگر زیرساخت خوبی هم فراهم باشد ولی نیروی انسانی آموزش دیده متخصص و کارآمد نداشته باشیم هرگز قادر به جذب گردشگر نخواهیم بود.

امیر انتخابی ثبت جهانی ماسوله را به عنوان مهم ترین کار برای جذب گردشگران خارجی دانست و گفت: ما از این طریق می توانیم شمار گردشگران را که امروزه 2 هزار نفر است به ۲ میلیون گردشگر ارتقا دهیم.

وی ضرورت کشور را به جذب گردشگر در زمینه پیشبرد اهداف در زمینه های مختلف اقتصادی عنوان کرد و افزود: جذب گردشگر و افزایش آن نیازمند یک آموزش همگانی است و تمامی اقشار و روستاییان باید خود را آماده کنند تا در کنار بحران‌های موجود از مزیت گردشگرپذیری در روستا و محل خود استفاده کنند.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی استان گیلان با بیان اینکه ما به عنوان دستگاه متولی باید کاری کنیم تا پای گردشگران خارجی را به استان باز شود و گیلان یک استانی استراتژیک است، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم ماسوله را به عنوان یک شهر جهانی ثبت کنیم.

وی ادامه داد: اگر استان ما یک اثر ثبت شده جهانی داشته باشد گیلان هم با افزایش بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد و ثمرات آن به استان برمی‌گردد.

وی با اشاره به این که برندسازی و هویت درستی در حوزه صنایع دستی گیلان وجود ندارد، گفت: سازمان میراث استان درنظر دارد تا با تعریف فعالیت های آموزشی برای سال آینده برنامه ریزی‌ها در جهت آموزش و مهارت آموزی در این حوزه افزایش بخشد.