نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبعیض بین فروشگاه زنجیره‌ای و مغازه‌های کوچک پذیرفتنی نیست اذعان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند قارچ در حال رشد هستند و بی‌تردید افزایش این فروشگاه‌ها، فروشنده‌های خرد و کوچک را از بین می‌برد.

به گزارش ندای گیلان،سیدعلی آقازاده در دیدار با نایب رئیس اتاق اصناف کشور  با تاکید بر لزوم پشتیبانی مسئولان از مجموعه اصناف اظهار داشت: مردم به علت سوء تدبیرها و عدم مدیریت دولتمردان تحت فشار قرار گرفتند و به سختی در حال سپری کردن امورات زندگی خود هستند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان این مطلب که از دیرباز تاکنون واحدهای صنفی و مجموعه اصناف در میزان رضایت‌مندی مردم نقش اساسی بر عهده داشتند تصریح کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه اصناف لازم است مسئولان مربوطه هم از اتاق اصناف حمایت‌های لازم را به عمل آورند تا مردم دچار مشکل نشوند.

 

آقازاده حفظ نیروهای باتجربه اتاق اصناف را بسیار لازم و ضروری دانست و با تاکید بر استفاده بهینه‌تر از ظرفیت‌های موجود در مجموعه اصناف عنوان کرد: مجلس ادوار گذشته مجلسی باندی بود اما مجلس یازدهم بر روی طرح‌ها تفکر می‌کند بنابراین هر چیزی را بدون بررسی و سنجش دقیق آن تصویب نمی‌کند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی سوء تدبیر و عدم مدیریت درست دولتمردان را مهم‌ترین عاملی که به موجب آن مردم تحت فشار قرار گرفتند خواند و ابراز داشت: مردم به سختی در حال سپری کردن امورات زندگی خود هستند و باید از مردم به دلیل به وجود آوردن چنین شرایط عذرخواهی کنیم.

 

آقازاده با اشاره به اینکه توان دولت در اداره کشور همین قدر است، اضافه کرد: سهم زیادی از مشکلات حال حاضر ما به علت تحریم‌ها نیست و ریشه آن به نوع مدیریت‌ها بر می‌گردد از طرفی از دولتی که توان مدیریت کالاهای اساسی و اجناس ضروری زندگی مردم را ندارد نباید انتظار بیش از حد داشت.

 

وی با بیان اینکه ناکارآمدی اقتصادی دولت و دستگاه‌های تحت امر آن نارضایتی‌های فراوانی به وجود آورده است یادآور شد: سؤال اینجا است که چرا باید کالاها و اجناس روزمره زندگی مردم فقط بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ توزیع شود و اصلا به دست فروشندگان خرد و مغازه‌های کوچک نرسد و کاسبی آن‌ها را دچار مشکل کند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبعیض بین فروشگاه زنجیره‌ای و مغازه‌های کوچک پذیرفتنی نیست اذعان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند قارچ در حال رشد هستند و بی‌تردید افزایش این فروشگاه‌ها، فروشنده‌های خرد و کوچک را از بین می‌برد.

 

*مسئولان دولتی در حال از بین بردن ساختارهای سنتی جامعه هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن انتقاد از رویه‌های موجود و اینکه مسئولان دولتی در حال از بین بردن ساختارهای سنتی جامعه هستند ابراز داشت: درآمد بسیاری از مردم از طریق همین مغازه‌های کوچک تامین می‌شود و اقتصادشان به آن وابسته است اما دولت هیچ توجه‌ای به آن‌ها ندارد.

 

وی با بیان اینکه قبل از انجام هر اقدامی باید یک چشم‌انداز داشته باشیم اجرای برنامه‌ها را بدون در نظر گرفتن تبعات آن در آینده مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: بدون شک با انجام اقدامات نسنجیده، اعتماد عمومی از مردم گرفته می‌شود و به اعتقاد بنده نباید سرمایه‌های اتاق اصناف را به راحتی از دست بدهیم.

 

رییس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باندبازی باعث خروج نیروهای ارزشمند و ورود افراد ناکارآمد شده است افزود: اتاق اصناف به نحوی با تمامی مردم ارتباط دارد بنابراین باید از این مجموعه ریشه‌دار پشتیبانی و حمایت شود.

 

آقازاده با اذعان به اینکه از ظرفیت نیروهای توانمند در استان گیلان استفاده نمی‌شود تغیر در چنین رویکردهایی را خواستار شد و بیان کرد: نباید در انجام امورات اداری و عزل و نصب‌ها از روی حب و بغض و احساسی تصمیم گرفته شود.

 

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای بهتر شدن رویه‌ها و بسترسازی برای توسعه استان در کنار انتقاد، باید پیشنهاد نیز داده شود خاطرنشان کرد: بدون شک انتقاد سازنده اثرگذار است و گاهی اوقات باعث مدیریت و بهبود اوضاع می‌شود.

شبستان