قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره به کاهش 50 درصدی آمار غرق شدگان دریا در گیلان گفت: با توجه به محدویت های مالی اقدامات قابل تقدیری در سواحل این استان انجام شده است.

ندای گیلان: مرتضی میرباقری در هفتمین کارگروه اجتماعی و فرهنگی گیلان که با حضور استاندار گیلان برگزار شد، با اشاره به افزایش ورود گردشگران به گیلان طی این مدت و کاهش غرق شدگان بیان کرد: این اقدامات با تکیه بر همکاری گروهی و هوشمندانه تمامی دستگاه های اجرایی و نهادها انجام شده است.
وی اضافه کرد: این عملکرد دارای ویژگی مختصات ملی در چارچوب استانی قلمداد می شود که با پیشنهاد استاندار گیلان به وزیر کشور انجام پذیرفت.
میرباقری خاطرنشان کرد: ساماندهی سواحل و مناطق گردشگری گیلان باید در سال جدید بویژه در فصل نوروز و تابستان همانند سال گذشته و با قوت بیش تر استمرار یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دولت تدبیر و امید با رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب در زمینه ترویج سبک و زندگی ایرانی و اسلامی به دنبال تقویت استحکام سازه های اجتماعی کشور در بخش نرم افزاری است.
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد: با کمک هویت دینی، انقلابی و ملی مردم شریف ایران که پایبندی اصیل آنها به انقلاب و نظام بر همگان روشن است رفع برخی نقص ها در بخش های اجتماعی را دنبال می کنیم.
میرباقری با بیان اینکه پنهان کاری، چشم پوشی و کتمان آسیب ها موجب برطرف شدن آنها نمی شود، گفت: دولت به صورت جدی برای اصلاح آسیب های اجتماعی در جامعه برنامه ریزی کرده است.

ارتقای ماندگاری گردشگر در گیلان

استاندار گیلان در این کارگروه با بیان اینکه ثبات و دوام نظام اسلامی در گرو خدمت صادقانه مسوولان است، گفت: گیلان دارای 250 کیلومتر سواحل قابل استفاده و آزاد می باشد که باید تلاش شود ماندگاری گردشگر در استان را بالا ببریم.
محمدعلی نجفی با بیان اینکه افزایش نشاط اجتماعی در بخش گردشگری بویژه در طرح های دریای گیلان پیگیری می شود، بیان کرد: باید با سرویس دهی مناسب به گردشگران نشاط اجتماعی را در مردم افزایش دهیم.

وی با اشاره به اهمیت همبستگی اجتماعی در جامعه افزود: اگر با اعتماد سازی و صداقت به مردم اعلام کنیم که با همه امکانات و اعتبارات موجود در حال خدمت به آنان هستیم آنها بارها ثابت کرده اند که مشکلات و سختی ها را تحمل می کنند.

استاندار گیلان افزود: ثبات و دوام نظام اسلامی در گرو خدمت صادقانه مسوولان است و این امر به انسجام و قوام انقلاب و وحدت بیش تر منجر می شود.

نجفی با بیان اینکه گیلان ماهانه بطور میانگین پذیرای دو میلیون و 500 هزار گردشگر است که در نوروز چند برابر می شود، یادآور شد: در برنامه ششم توسعه باید عالمانه مسائل جزئی استان ها کالبد شکافی شده تا از همه ظرفیت ها به نحو احسن استفاده شود.

وی با بیان اینکه در مباحث توسعه ای اعتبارات باید بصورت متوازن توزیع شود، خاطرنشان کرد: در استان گیلان ظرفیت های توسعه آنقدر بالاست که اگر یک ریال سرمایه گذاری شود می توان 10ریال بهره وری داشت.

به گزارش اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان

فعالیت طرح های سالمسازی دریا امسال از هفتم خرداد تا هفتم مهرماه به مورد اجرا گذاشته شد.

در طول چهار ماه بیش از 22 میلیون نفر بر اساس آمارهای اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی به استان گیلان سفر کردند که دریا و سواحل استان، یکی از مقاصد اصلی گردشگری بوده که در مقایسه با سال قبل حدود سه برابر افزایش داشته است.

در طول تابستان امسال 33 طرح سالمسازی شامل 66 شناگاه برای استفاده گردشگران راه اندازی شده بود که این رقم در سال قبل 18 طرح بوده است.

همچنین بر اساس این گزارش، در طول فعالیت طرح های سالمسازی در گیلان که امسال یک ماه بیشتر از سال های قبل بوده و از سه ماه به چهار ماه افزایش یافته بود، بیش از دو هزار نیروی امدادی هلال احمر، ناجی غریق ، همیار پلیس و سایر عوامل حضور داشتند که نتیجه حضور آنان کنترل بیش از 300 نقطه خطرآفرین و تأمین امنیت جانی، مالی و اخلاقی سواحل استان بوده است.

در طول این مدت، اگرچه تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند، اما با تلاش های عوامل اجرایی جان بیش از یک هزار و 500نفر از هموطنان از مرگ حتمی نجات یافت.

گیلان دارای 250 کیلومتر سواحل قابل استفاده و آزاد دارد.