آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه همواره باید از ورود نااهلان و افراد ناشایست به درون جامعه ارزشی مداحان جلوگیری کرد گفت: مقتل‌ها در مراسمات و روضه‌ها باید از سوی مداحان به درستی خوانده شود.

به گزارش ندای گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در دیدار با مداحان بسیجی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن ماه محرم‌ با اشاره به اینکه مداحی شغلی مقدس و پاک است اظهار داشت: هیچ معیار ارزشی برای سنجش این شغل مقدس وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مقایسه ارزش و جایگاه این شغل مقدس با معیار‌های مادی دنیا اقدامی نادرست است تاکید کرد: آدمی در صورتی می‌توانند بر دیگران اثرگذار باشد که در قدم نخست در خود تحول ایجاد کرده و بر خود اثرگذار باشد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه آدمی گاه با یک کلمه متحول می‌شود و اگر این تحول در انسان رخ دهد تمامی ابعاد زندگی او تحت شعاع این تحول قرار می‌گیرد افزود: نخستین وظیفه شخصی مداحان اهل بیت‌(ع) این است تا قبل از تاثیرگذاری بر روی آحاد مردم در خود اثرگذار باشند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه مداحان قبل از خواندن هر مدح، روضه و ستایشی باید به امام زمان (عج) متوسل شوند تا برای رضای خدا این اقدام را انجام دهند گفت: جامعه بزرگ و شریف مداحان همواره باید ارزش و جایگاه خود را شناخته و در تمامی امورات خود به امام زمان(عج) متوسل شوند.

وی با بیان اینکه مداحان برای حضور در مراسمات اهل بیت(ع) همواره باید با طهارت و وضو باشند تصریح کرد:  اقبال مادی و معنوی مردم به مداحان نباید برای این قشر تاثیرگذار دارای اهمیت بوده و تنها ملاک فعالیت برای این افراد در این حوزه باید اثرگذاری در مردم و رضای خدا باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه مقتل‌ها در مراسمات و روضه‌ها باید از سوی مداحان به درستی خوانده شود تصریح کرد: کسی که اهل منبر و روضه اهل بیت‌(ع) است باید در حوزه‌های مختلف مطالعه داشته باشد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه امروز آحاد مردم با دقت به سخنان گفته شده از سوی مداحان توجه می‌کنند و به این جهت توجه به تلکم کلمات عربی بسیار مهم است افزود: مداح اهل بیت(ع) باید در امورات زندگی خود بی‌آلایش، با عفت و ساده‌زیست باشد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه همواره باید از ورود نااهلان و افراد ناشایست به درون جامعه ارزشی مداحان جلوگیری کرد گفت: اثرگذاری در جسم و روح آدمی در راستای ترویج مباحث دینی و مذهبی باید اساس و اهداف مداحان در مراسمات مختلف باشد.

وی با تاکید بر اینکه قشر اثرگذار مداح باید از کوچکترین فرصت برای ترویج اسلام، احکام دینی و آرمان‌های انقلاب استفاده کند بیان کرد: افراد در مداحی‌های خود از انقلاب، نظام و شهدا یاد کنند زیرا همه مردم ایران مدیون انقلاب و نظام هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه شهادت جوانان مدافع حرم ایرانی در دفاع از حریم اهل‌ بیت‌(ع) بیانگر آن است که روحیه جهادی و انقلابی در نسل جوان امروز پرورش یافته است گفت: مداحان و زاکران اهل بیت(ع) در منبرها و روضه‌های خود به طور ویژه از جوانان یاد کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه توجه به جوانان در جامعه امروز موجب ایجاد و تقویت غرور ملی و معنوی می‌شود تصریح کرد: در شرایط کنونی به منظور توجه به جوانان نباید از ابزار نادرست استفاده کرد.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت جوانان با استعداد و متدین باید در این حوزه اثرگذار دنبال شود گفت:  مداحان باید خود و زندگی خود را با دعا و قرآن آمیخته کرده و خود نخستین تاثیرپذیری را از دعاها و گفته‌های خود داشته باشند.