احمد ترابی گفت: متاسفانه بانک مرکزی نظارت دقیقی بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها ندارد.

به گزارش ندای گیلان، سیداحمدترابی، فعال بازار سرمایه‌ در گفت‌وگویی در پاسخ به این پرسش که چرا منابعی که از سوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانکها جذب می‌شود در اختیار بازار سرمایه قرار نمی‌گیرد؟، اظهار داشت: در حال‌حاضر بانک‌ها با ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری راه حلی را پیدا کرده‌اند که سرمایه مردم را جذب کنند.

وی افزود: متاسفانه بانک مرکزی نظارت دقیقی بر این صندوق ها ندارد و با توجه به اینکه شرایط بازار به گونه‌ای است که نمی‌توان شرایط بازار را به لحاظ سودآوری پیش‌بینی کرد مردم هم از این صندوق‌ها استقبال می‌کنند.

ترابی خاطر نشان کرد: هر چند مقرر شده تا حدود ۱۰ درصد از این منابع به صورت اوراق خریداری شده و کمبود نقدینگی به این صورت جبران شود اما در عمل بخش ناچیزی از این منابع وارد بازار سرمایه می شود.

مدیرعامل شرکت کارگزاری آریا نوین خاطرنشان کرد: این رویه غلط است و علت آن هم ضعف نظارتی بانک مرکزی است و ما نیازمند تجدید نظر در ساختار نظارتی بازار پول و سرمایه و بازار مالی هستیم.

ترابی‌تصریح کرد: در شرایط موجود بانکها از بازار سرمایه استفاده می‌کنند  و زمانی که سود محدود می شود تامین مالی خود را از طریق بازار سرمایه و با پوشش این بازار انجام میدهند .

وی افزود: تنها با تغییر ساختار نظارتی بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توان آنها را سر و سامان داد./ایلنا