فرمانده انتظامی گیلان از دستگیری باند ۱۳ نفری سرقت در مدت ۲۰ روز گذشته در این استان خبر داد.

ندای گیلان: سردار ابراهیم قائدرحمتی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مؤلفه در جامعه امنیت است، اظهار کرد: پلیس اعتقاد دارد اصلی‌ترین سرمایه اجتماعی مردم هستند.
وی ادامه داد: پلیس با مردم کوچک‌ترین پنهان‌کاری را ندارد و اعتقاد داریم با مردم در گفتار و رفتار باید صداقت داشته باشیم.
قائدرحمتی به گزارش عملکرد پلیس از ابتدای امسال تاکنون در گیلان اشاره کرد و افزود: در حوزه جرایم سرقت با افزایش ۱۹ درصدی کشف سرقت مغازه مواجه هستیم.
فرمانده انتظامی گیلان از افزایش ۱۰۹ درصدی کشف کیف‌قاپی از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و بیان کرد: در کشف جرایم جیب‌بری افزایش صد درصدی داشتیم.
وی با بیان اینکه بسیاری از سرقت‌های اتفاق افتاده در گیلان توسط سارقان از دیگر استان‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: در مدت ۲۰ روز گذشته باند ۱۳ نفری سارقان در استان دستگیر شدند و تاکنون به ۲۶ فقره سرقت طلا و گردنبندقاپی اعتراف کردند.
قائدرحمتی خواستار دقت شهروندان نسبت به موتورسواران شد و گفت: اگر آگاهی دادن به جامعه هنرمندانه باشد می‌تواند خودمراقبتی و خودکنترلی در اجتماع را افزایش دهد.
فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به افزایش ۱۰۸ درصد کشف سیگار قاچاق از ابتدای امسال تاکنون در استان، خاطرنشان کرد: افزایش کشف یک‌هزار و ۵۱۷ درصدی عتیقه از جمله موفقیت‌های پلیس گیلان در مدت مذکور است.
وی از افزایش کشف هفت درصدی سلاح و مهمات از ابتدای امسال تاکنون در گیلان خبر داد و یادآور شد: در کشف مواد مخدر صنعتی ۱۱۵ درصد افزایش کشف داریم ضمن اینکه افزایش کشف مواد مخدر سنتی ۲۱ درصد است.
به گفته قائدرحمتی، آمار دستگیرشدگان معتادان و قاچاقچیان مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ درصد در گیلان افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به افزایش هفت درصدی کشف تجهیزات ماهواره‌ای از ابتدای امسال تاکنون در استان، اظهار کرد: در مدت مذکور افزایش کشف ۴۵ درصدی مشروبات الکلی خارجی در گیلان داشتیم.
وی متذکر شد: از ابتدای امسال تاکنون هیچ موردی از جرایم مهم آدم‌ربایی، زورگیری و راهزنی در گیلان نداشتیم ضمن اینکه ۲۱ درصد کاهش وقوع قتل در استان داریم.
قائدرحمتی با بیان اینکه تلاش می‌شود زمینه اختلاف‌های فردی و جمعی که منجر به قتل شود به کمترین تعداد یا صفر برسد، تصریح کرد: در نزاع‌های فردی درصدی افزایش داریم و نیاز است آستانه تحمل مردم ارتقا پیدا کند.
/فارس