«فیورنتینو» در شکایت‌نامه خود نوشته است: وقتی تلفن را برداشتم تا با پلیس تماس بگیرم، «گری» دستش را روی گردن من قرار داد و شروع کرد به فشار دادن

به گزارش ندای گیلان،«ایندیپندنت» نوشت: «دنیا فیورنتینو» همسر سابق «گری اولدمن»، از او به خاطر اعمال خشونت خانگی در دهه ۱۹۹۰ شکایت کرده و زندگی مشترک‌شان را «یک کابوس» خوانده است.

این دو، چهار سال با هم زندگی کردند و ثمره ازدواج‌شان دو فرزند پسر است. اما بعد از گذشت این همه سال، «فیورنتینو» همسرش را به خشونت خانگی متهم کرده و گفته که زندگی آن‌ها مثل یک تصادف ماشین بود که عزت نفس او را از بین برد و او را خُرد کرد.

این زن همچنین ادعا کرده بازیگر «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» و «لئون»، زمانی که برای طلاق در دادگاه عالی لس‌آنجلس حاضر شده بودند، جلو بچه‌ها به او حمله کرده است.

«فیورنتینو» در شکایت‌نامه خود نوشته است: وقتی تلفن را برداشتم تا با پلیس تماس بگیرم، «گری» دستش را روی گردن من قرار داد و شروع کرد به فشار دادن. من گوشی به‌دست، عقب کشیدم و سعی کردم ۹۱۱ را بگیرم اما او گوشی تلفن را از دستم قاپید و سه یا چهار بار آن را به صورتم کوبید. هر دو بچه‌ها داشتند گریه می‌کردند.

با این حال، «اولدمن» که برای بازی در نقش «وینستون چرچیل» در «تاریک‌ترین ساعت»، برنده جایزه «گلدن گلوب» شده و از نامزدهای جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد جوایز اسکار امسال است، این اتهامات را شدیدا رد کرده و حرف‌های همسر سابق خود را «حقایق نصفه و نیمه و مملو از دروغ» خونده است.

«دنیا فیورنتینو» اما در مصاحبه با «میل آن ساندی» گفت: او بازیگر بزرگی است. آیا همسر خوبی هم بود؟ نه. ازدواج ما یک تصادف عظیم ماشین بود که اتفاقات دیوانه‌واری در آن رخ می‌داد. من عزت نفسم را از دست دادم… ترجیح می‌دهم توسط یک کوسه سفید بزرگ خورده شوم تا این‌که دوباره به آن ازدواج برگردم.

این زن درباره دوران ابتدایی آشنایی‌شان گفت: فکر می‌کنم منصفانه است اگر بگویم ما باثبات‌ترین زوج ممکن نبودیم. من هرگز فردی به حساسیت و آسیب‌پذریری او ندیده‌ام. او جذاب بود و من فکر کردم می‌توانم درستش کنم. ما خیلی سریع عاشق شدیم… همدیگر را نمی‌شناختیم. مثل دو غریبه با هم ازدواج کردیم.

«گری اولدمن» ۵۹ ساله هم‌اکنون با پنجمین همسرش «گیزل اشمیت» زندگی می‌کند. او پیش‌تر با «الکساندرا ادنبورو» خوانده جز، «لزلی منویل» بازیگر نامزد اسکار و «اوما تورمن» هنرپیشه هم ازدواج کرده است.

«گری اولدمن» فعالیت هنری‌اش را از ۱۹۸۰ در تئاتر شروع کرد. پس از اجرای چند نمایش در تئاتر «وست‌اند» لندن به شهرت رسید. بازی در فیلم «سید و نانسی» (۱۹۸۶) که اولین فعالیت سینمایی‌اش بود، باعث شد روزنامه «ایوینینگ استاندارد» جایزه بهترین بازیگر تازه‌کار را به او اعطا کند.

این بازیگر برنده دو جایزه «بفتا» در سال ۱۹۸۸ عازم آمریکا شد و با بازی در چند اثر ارزنده خود را بازیگری صاحب سبک معرفی کرد.  وی پس از سال‌ها نقش‌آفرینی، در سال ۲۰۱۱ برای فیلم «بندزن خیاط سرباز جاسوس» در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد نامزد جایزه اسکار شد. «اولدمن» دومین نامزدی اسکار خود را اخیرا برای بازی در «تاریک‌ترین ساعت» به دست آورده است.

«JFK»، «دراکولای برام استوکر»، «داغ ننگ»، «هری پاتر و زندانی آزاکابان»، «هانیبال»، «هری پاتر و محفل ققنوس»، «بتمن آغاز می‌کند»، «شوالیه تاریکی»، «سرود کریسمس»، «بی‌قانون»، «طلوه سیاره میمون‌ها»، «هری پاتر و هدیه یادگاران مرگ ۲»، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» و «مجرم » از دیگر فیلم‌هایی هستند که «اودمن» در آن‌ها ظاهر شده است.