مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به بازگشایی مدارس متوسطه اول با آغاز آذر ماه، گفت: شرایط لازم برای برگزاری حضوری کلاس ها فراهم شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد رحمتی با بیان اینکه طبق مصوبات ستاد ملی کرونا مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: شرایط کلاس‌های حضوری با تعداد کمتر از ۳۰۰ دانش آموز فراهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه مدارس متوسطه اول نیز با آغاز آذر ماه بازگشایی می‌شوند، گفت: برای بازگشایی مدارس ابتدایی نیز تصمیمات نهایی گرفته و اعلام می‌شود.

وی افزود: بازگشایی مدارس با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و حضور حداقلی و نوبت بندی دانش آموزان و همچنین به همراه داشتن لوازم بهداشتی انجام می‌شود.

رحمتی بیان کرد: اگرچه اجباری برای واکسیناسیون همه افراد برای حضور در مدارس نیست اما گیلان جز استان‌های برتر در این حوزه بوده و اغلب فرهنگیان و دانش‌آموزان ما واکسن دریافت کردند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها همه کارکنان مدارس مکلف به تزریق واکسن هستند و اگر کسی واکسن نزده باشد باید هر هفته دو بار تست پی سی آر بدهد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه در اکثر مناطق روستایی و عشایری مدارس به صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: اقدامات لازم برای خریداری موبایل و تبلت و در اختیار گذاشتن آن برای دانش آموزان محروم انجام شده است.