مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از استرداد بیش از ۱۹ هزار یورو به بیت المال از یک شرکت وارد کننده کالا در پی شکایت بانکی در این استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان، منصور انصاری گفت: یک شرکت بازرگانی که بیش از ۱۹ هزار یورو ارز دولتی را به منظور واردات کالا به کشور دریافت کرده بود؛ به علت عدم ایفای تعهدات ارزی محکوم شد.

وی ادامه داد: یکی از بانک‌های استان گیلان که تأمین کننده ارز این شرکت بود، طی شکایتی اعلام کرده که شرکت مذکور علی رغم دریافت ارز دولتی به تعهد خود در این خصوص عمل نکرده و طبق گزارش گمرک هیچ کالایی را وارد کشور نکرده است.

انصاری با اشاره به رسیدگی به پرونده این شرکت در شعبه ویژه تعزیرات حکومتی استان گیلان، افزود: این فرد به تعزیرات احضار و تحقیقاتی پیرامون پرونده انجام شد که نهایتاً تخلف متهم در عدم ایفای تعهدات ارزی محرز اعلام شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان تصریح کرد: نهایتاً شعبه رسیدگی کننده حکم به تعلیق ۶ ماهه کارت بازرگانی مدیر عامل و استرداد ۱۹ هزار و ۱۵۰ یورو به بیت المال صادر کرد.

وی در ادامه با اشاره به گزارش بازرسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبنی بر تخلف در تولید سوسیس و کالباس یک شرکت فرآورده‌های گوشتی، اظهار کرد: پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد.

انصاری با اشاره به اینکه با احضار مدیر عامل شرکت به تعزیرات و بازجویی از او تحقیقاتی پیرامون موضوع انجام شد، افزود: به علت عدم رعایت فرمول ساخت در تولید سوسیس و کالباس در این واحد صنفی، این اقلام غیرقابل استفاده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: شعبه رسیدگی کننده به پرونده، حکم به امحای سوسیس و کالباس‌های کشف شده، و جریمه نقدی ۱۰۱ میلیون ریالی برای این شرکت متخلف صادر کرد.