شدت بارش باران در برخی ار مناطق گیلان سبب آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، رانش زمین، احتمال اصابت صاعقه و آسیب به شالیزارهای خواهد شد.

ندای گیلان:محمد دادرس در گفتگویی ظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده از عصر امروز (چهارشنبه) با نفوذ سامانه بارشی شاهد بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد در سطح استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در روز پنجشنبه در برخی ساعت بیشتر است، افزود: شدت بارش باران سبب آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، رانش زمین، احتمال اصابت صاعقه و آسیب به شالیزارهای خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گیلان در ادامه با بیان اینکه به کشاورزان توصیه می‌شود که در بازه زمانی اعلام شده نسبت به برداشت محصول و مزارع خود اقدام نکنند، گفت: این سامانه بارشی به تدریج روز جمعه از استان خارج و شاهد پایداری هوا خواهیم بود.

وی تاکید کرد: کشاورزان حتماً مسیرهای ورود و خروج آب فشار نیز آنها را باز بگذارد تا از شدت آسیب‌ها کاسته شود تا آب‌های ناشی از بارندگی به محصولات آنها آسیب وارد نکند.

دادرس با بیان اینکه برای این مدت کاهش ۵ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا پیش بینی شده است، گفت: دریای خزر نیز در این مدت برای فعالیت‌های گردشگری و شنا نامناسب است.