مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه جریانات شمالی و خنک تا روز یکشنبه در استان گیلان با شدت و ضعف فعال خواهد بود، گفت: در این مدت شاهد بارش‌های پراکنده و کاهش حدود ۸ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

به گزارش ندای گیلان،محمد دادرس با اشاره به اینکه بررسی الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم بارش‌ها در استان گیلان است، اظهار کرد: این شرایط جوی تا اواسط هفته آینده در استان فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه جریانات شمالی و خنک تا روز یکشنبه در استان گیلان با شدت و ضعف فعال خواهد بود، گفت: در این مدت شاهد بارش‌های پراکنده و کاهش حدود ۸ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

دادرس با اشاره به اینکه از شامگاه پنج شنبه تا عصر روز شنبه بارش‌ها با شدت بیشتری پیش بینی شده است، افزود: وزش باد نسبتاً شدید، رعد و برق، طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن آب مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در مناطق مرکزی و غربی بیشتر است، اضافه کرد: همچنین شرایط برای لغزنده بودن سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی نیز فراهم شده و رانندگان باید در هنگام تردد احتیاط کنند.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه بر اساس آخرین گزارشات دریافتی رضوانشهر با ۹۷ میلی متر بیشترین میزان بارش را ثبت کرده است، گفت: دیلمان نیز خنک‌ترین منطقه استان گیلان بوده است.

وی ادامه داد: برای مناطق جنوبی استان گیلان نیز طی روز آینده شاهد آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به اینکه شدت از روز یکشنبه با تضعیف این سامانه بارش از شدت بارش‌ها کاهش می‌یابد، افزود: از روز دوشنبه آسمان استان گیلان ابری تا نیمه ابری پیش بینی شده است.

وی همچنین اضافه کرد: دریا نیز برای سه روز آینده مواج و طوفانی با ارتفاع موج حداکثر ۲ متر و ۲۰ سانتی متر پیش بینی شده که برای انجام فعالیت‌های مرتبط و دریایی نامناسب است.

  • منبع خبر : مهر