مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه برای امروز آسمان اکثر نقاط استان گیلان کمی تا نیمه ابری، گاهی ابری و همراه با وزش باد پیش بینی شده است،گفت: از اواخر وقت امروز (دوشنبه) در برخی مناطق شاهد بارندگی خواهیم بود.

به گزارش ندای گیلان،محمد دادرس با اشاره به اینکه بررسی الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ سامانه ناپایدار از اواخر وقت امروز است، اظهار کرد: بر همین اساس شرایط برای افزایش ابر، کاهش نسبی دما، بارندگی و وزش باد در استان گیلان فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین با نفوذ این سامانه بارش‌ها در ارتفاعات بالا دست به صورت برف، احتمال وقوع رعد و برق و کاهش دید افقی به دلیل بارش‌ها تا پایان هفته دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه برای امروز آسمان اکثر نقاط استان گیلان کمی تا نیمه ابری، گاهی ابری و همراه با وزش باد پیش بینی شده است، افزود: از اواخر وقت امروز (دوشنبه) در برخی مناطق شاهد بارندگی خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش ۳ تا ۷ درجه‌ای دمای هوای استان در این مدت، گفت: احتمال بالا آمدن آب رودخانه و آبگرفتگی معابر وجود دارد.

دادرس با بیان اینکه برای روز سه شنبه آسمان استان گیلان قسمتی ابری تا ابری و مه آلود و در بعضی ساعات بارندگی و وزش باد و کاهش نسبی دما، احتمال وقوع رعد و برق پیش بینی شده است، افزود: بارش‌ها برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شدید خواهد بود.

وی از شهروندان خواست برای جلوگیری از بروز حوادث از استقرار در کنار رودخانه خودداری کنند، گفت: دریا از عصر سه شنبه برای فعالیت‌های دریایی نامناسب است.