درحالی که مزارع برنج آماده برداشت محصول هستند و به هوای آفتابی نیاز دارند افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق از مهم‌ترین پدیده‌های جوی پیش بینی شده برای استان گیلان است.

به گزارش ندای گیلان،محمد دادرس در گفتگویی با اشاره به اینکه الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ جریانات نسبتاً ناپایدار در منطقه از عصر روز گذشته است، اظهار کرد: افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق از مهم‌ترین پدیده‌های جوی پیش بینی شده برای استان گیلان است.

وی به بارش پراکنده باران از اواخر وقت روز گذشته اشاره کرد و گفت: بارش‌ها امروز نیز در نقاط مختلف استان گیلان ادامه دارد.

دادرس با بیان اینکه هوای امروز (چهارشنبه) استان گیلان کمی تا نیمه ابری در بعضی نقاط همراه با افزایش ابر، رگبار باران و احتمال رعد و برق به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها و گاهی وزش باد پیش بینی شده است، گفت: ارتفاع موج دریا نیز بیش از یک متر بوده و برای شنا در اکثر ساعات نامناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: برای فردا (پنجشنبه) نیز آسمان استان گیلان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است.

وی با اشاره به شدت بارش و احتمال آبگرفتگی مزارع از شالیکاران خواست با باز کردن خروجی مزارع، از خسارت به محصول برنج جلوگیری کنند.

دادرس همچنین به مردم و مسافران توصیه کرد برای دور ماندن از خطر غرق شدگی، از مستقر شدن در نزدیکی مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.