مدیر جهاد کشاورزی رشت با اشاره به خسارت ۵۰ میلیارد تومانی باران به شالیزارهای شهرستان، افزود: ۱۶ هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان رشت بر اثر شدت بارش باران دچار ورس و خوابیدگی شده است و تنها ۲۵ درصدی اراضی دارای بیمه است.

به گزارش ندای گیلان،مسعود اسدی پرو در گفتگویی با اشاره به توزیع ۱۵ هزار تن کود شیمیایی در میان کشاورزی رشتی، اظهار کرد: ۶۳ درصد از اراضی شالیزاری شهرستان رشت به صورت مکانیزه کشت شده است.

وی با بیان اینکه بیش از هفت درصد شالیزارهای شهرستان رشت قبل آغاز بارش‌ها برداشت شده است، گفت: ۱۶ هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان رشت بر اثر شدت بارش باران دچار ورس و خوابیدگی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رشت با اشاره به خسارت ۵۰ میلیارد تومانی باران به شالیزارهای شهرستان، افزود: ۲۵ درصدی اراضی دارای بیمه است.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد اراضی شالیزاری شهرستان رشت آماده برداشت است، تصریح کرد: در سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان کمک بلا عوض به کشاورزان انجام شده است.

اسدی پرو در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزار، بیان کرد: طی سال گذشته و امسال ۵۳۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان رشت با بیش از هفت میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

وی با بیان اینکه ۵۱ میلیارد تومان در زمینه اشتغال روستایی تسهیلات پرداخت شده است، گفت: ۶۵ درصد اعتبار حوزه جهاد کشاورزی جذب شده است.