این کارخانه در حال اورهال کردن دستگاه ها و چابک سازی مجموعه خود میباشد و به محض برطرف شدن مشکل مالیاتی این کارخانه مجدداً با تمام ظرفیت فعالیت خود را بصورت قوی ادامه خواهد داد.

یکی از مدیران شرکت آهن و فولاد لوشان درباره خبر اخراج کارگران و تعطیلی این واحد نمونه تولیدی و صنعتی در خاورمیانه گفت: این کارخانه تعطیل نشده و با توجه به مشکلات به وجود آمده سال 90 امیر منصور آریا، امور مالیاتی اقدام به درنظر گرفتن حجم بسیار عظیم مالیات برای این کارخانه نموده است که تبعات آن دامنگیر شرکت شده و تولید و صادرات محصولات شرکت به آسیای میانه را  زمینگیر کرده است.

وی افزود: این حجم مالیات هیچ مبنایی نداشته  ویکی از پرونده های مالیاتی را تا سقف 90 درصد کاهش داده ایم که بدون ضابطه قانونی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه در حال اورهال کردن دستگاه ها و چابک سازی مجموعه خود میباشد افزود: به محض برطرف شدن مشکل مالیاتی این کارخانه مجدداً با تمام ظرفیت فعالیت خود را بصورت قوی ادامه خواهد داد.

وی از پیگیری مشکل مالیاتی این کارخانه توسط استاندار و رئیس سازمان صنعت، معدن و مدیران استانی خبر داد و افزود: مدیران استان در تلاش هستند تا بتوانند این مشکل را برطرف کنند.

این مسئول با بیان اینکه واحد بازاریابی و نصب و بخش های دیگر شرکت در حال کار می باشند تصریح کرد: در هفته های اخیر قراردادهای بازرگانی در جهت انعقاد قرارداد با این شرکت صورت پذیرفته و در حال انجام است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه این شرکت برای صادرات به بازارهای جهانی که مشتریان بسیار خوبی را نیز دارد نیاز به گواهی ارزش افزوده  و به طبع کارت بازرگانی جهت صادرات دارد گفت: حجم عظیم مالیات درنظر گرفته شده بی اساس مانع حرکت و ادامه فعالیت این شرکت بی نظیر خاورمیانه شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که پس از رفع مشکل مالیاتی کارخانه، انعقاد قراردادهای خارجی شرکت آهن و فولاد لوشان با تمام ظرفیت موجود به ادامه فعالیت خواهد پرداخت.

این مدیر شرکت با بیان اینکه خود نیز از بیکاری کارگران رنج بسیاری را می کشد تصریح کرد: با توجه به مشکلات روزمره زندگی علاقه ندارد تا کارگری بیکار شود، مضاف براینکه هدف از راه اندازی این شرکت را ایجاد اشتغال برای جوانان این منطقه و مرز و بوم عنوان نمود و در راستای ایجاد و پایدار بودن اشتغال از مسئولان خواست تا دراین جهت و حمایت از تولید و این کارخانه تولیدی تلاش کنند.

این پایگاه خبری در جهت بررسی بیشتر موضوع مسئله را از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان پیگیر شده و در این راستا با مدیر روابط عمومی این سازمان گفتگویی را انجام داد که این سازمان نیز عدم تعطیلی کارخانه و پیگیری مشکلات شرکت از سوی مسئولان استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: این شرکت یکی از کارخانه های بسیار کم نظیر در کشور و خاورمیانه است که تکنولوژی منحصربفردی را دارد و مسئولان استان در صدد رفع آن هستند.

شرکت آهن و فولاد لوشان یکی از شرکتهای زیر مجموعه امیر منصور آریا است که در حال حاضر زیرنظر دادستانی مشغول به فعالیت است.