تیم ملی والیبال کشورمان درجریان رقابت های گروه D و درنخستین دیدار خود از دور برگشت لیگ جهانی با نتیجه 3 بر 2 برابر تیم ملی بلژیک به برتری رسید.

به گزارش ندای گیلان، دراین دیدار که از ساعت 21:10 درسالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد تیم ملی والیبال کشورمان ست های دوم، سوم و پنجم را به ترتیب با نتایج 25 بر 17، 25 بر 22 و 15 بر 12 به سود خود تمام کرد و ماراتن دشوار برابر بلژیک را با پیروزی به پایان رساند.

ملی پوشان بلژیک نیز ست های اول و چهارم را به ترتیب با نتایج مشابه 25 بر 23 از آن خود کردند اما با این دو ست نتوانستند برابر تیم ملی کشورمان به پیروزی برسند.
ست اول:
همانگونه پیش بینی می شد در نخستین ست بازیکنان دو تیم با احتیاط بازی را شروع کردند و اولین امتیاز را درهمان ابتدای کار فرهاد قائمی از آن تیم ایران کرد درادامه و تا امتیاز 16 امتیازات بین دو تیم تقسیم شد و به یکباره تیم بلژیک با دو امتیاز اختلاف از ایران پیش افتاد و تلاش ملی پوشان برای جبران دو امتیاز عقب افتاده نتیجه بخش نبود و در ست نخست با نتیجه 25 بر 23 مغلوب حریف شدیم.
مهمترین امتیاز ایران دراین ست رالی زیبا برای کسب امتیاز 23 بود دراین رالی تماشایی توپ مکررا بین زمین ایران و بلژیک در رفت وآمد بود که درپایان امتیاز آن با تلاش ملی پوشان به ایران رسید.
نکته قابل توجه دیگر دراین ست ضربه موسوی به پای بازیکن تیم بلژیک بود که سرمربی این تیم معتقد بود توپ قبل از اینکه به پای بازیکن برخورد کند به خارج رفته بود که داور طبق قوانین ومقررات اعتراض سرمربی بلژیک را نپذیرفت البته یک بار هم این اتفاق به سود تیم بلژیک افتاد.
**نکته قابل توجه دیگردراین ست اعتراض های مکرر سرمربی تیم ملی بلژیک بود و برای دقایقی جو بازی ومسابقه را عوض کرده بود، درنقطه مقابل ایگورکولاکوویچ سرمربی تیم ملی کشورمان بود که بدون ایجاد هیچ حاشیه ای فقط عملکرد شاگردانش را زیر نظرداشت.
**سعید معروف که در این ست یکی از بهترین های ایران بود به یک باره و درحالی که تمامی بازیکنان خودی و حریف انتظار پاس برای خط حمله را داشتند با دیدی باز منطقه یک زمین حریف که خالی شده بود را نشانه گرفت و یک امتیاز حساس برای کشورمان گرفت.
ست دوم:
این ست با سرویس بلژیکی ها آغاز شد و در ادامه تا امتیاز 8 همانند ست نخست یک امتیاز یک امتیاز بین رقبا تقسیم می شد کولاکوویچ که دراین ست برنامه تاکتیکی تیم را تغییرداده بود چشم به حرکات سرعتی بازیکنان درخط حمله داشت و با این تاکتیک واز امتیاز هشتم به بعد ایران به یک باره 7 امتیاز از حریف پیش افتاد و این اختلاف امتیاز دراواخر این ست به 11 امتیاز رسید که درادامه ملی پوشان چند امتیاز مکرر به حریف واگذار کرده و درنهایت با ضربه تمام کننده امیر غفور این ست نیز به سود کشورمان با امتیاز 25 بر 17 تمام شد.
کسب اختلاف 8 امتیاز در یک ست آن هم درجریان رقابت های سطح یک لیگ جهانی والیبال یک اتفاق جالب توجه است که ملی پوشان کشورمان به این مهم برابر بلژیک دست پیدا کردند.
ست سوم:
این ست با همان روند دو ست قبل شروع شد و امتیازات باز هم نزدیک به یکدیگر تقسیم شد درادامه باردیگر تیم ایران از حریف پیش افتاد و دریک ست دیدنی دیگر برابر تیم ملی بلژیک یکی ازتیم های قدرتمند این روزهای والیبال دنیا با نتایج 25 بر 22 به پیروزی رسیدند.
ست چهارم:
دراین ست باز هم ملی پوشان ایران ابتکار عمل را از حریف گرفتند اما با توجه به قدرت حریف، دراین ست نیز امتیازات تک به تک رد و بدل می شد و سرویس از سمتی به سمت دیگر زده تغییر می کرد اما دراین ست درحالیکه می رفت نتیجه بازی به سود ایران به اتمام برسد بازی برده را با نتیجه 25 بر 3 به رقیب واگذار کردیم تا همه چیز برابر شود.
ست پنجم :
دراین ست باز هم برتری با ملی پوشان ایران بود و شاگردان کولاکوویچ درابتدای این ست از حریف دو امتیاز پیش افتادند و این برتری تا امتیاز 11 ادامه داشت دراین ست همانند ست های گذشته محمد موسوی که در اسپک ها عملکرد مناسبی داشت در دفاع عملکرد خوبی نداشت.
این روند تا پایان این ست به پیش رفت وشاگردان کولاکوویچ با نتیجه 15 بر 12 نتیجه این ست را به سود خود خاتمه دادند و به نخستین پیروزی خود در هفته دوم لیگ جهانی دست پیدا کردند.
ترکیب اولیه تیم ملی والیبال ایران:
میلاد عبادی پور، سعید معروف، فرهاد قائمی، محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور و مهدی مرندی
ترکیب تیم ملی بلژیک:
برام ون دن درایس، فرانسوآ لیکات، پیِتِر ورهیز، ماتیاس والکیِرز، توماس روسو، آرنو ون دی وِلد و جِلی ریبِنز
**قبل از شروع زمان پروتکل این مسابقه 12 هزار تماشاگر حاضر در سالن به احترام شهدای حملات ترویستی اخیر تهران ایستادند و یک دقیقه سکوت کردند.
**تیم ملی والیبال بلژیک در هفته نخست لیگ جهانی سال 2017 عملکرد خوبی داشت و موفق به شکست صربستان (سه بر صفر) و آمریکا (سه بر یک) شد و فقط در مسابقه نخست خود در هفته اول سه بر دو مغلوب کانادا شد.
این تیم در پایان هفته نخست با دو برد و هفت امتیاز در جایگاه دوم جدول 12 تیمی این رقابت ها قرار گرفت وعملکردش با شگفتی همراه بود.
** خانم فریبا محمدیان معاون امور بانوان، عبدالحمید احمدی دیگر معاون فرهنگی و محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزیر ورزش و جوانان این دیدار را از نزدیک مشاهده کردند.
**تنظیم و راه اندازی ویدیو چک که متخصصان ایرانی آن را نصب کردند، تمامی درخواست های سرمربیان دوتیم را به نحو مطلوب پاسخ داد تا در این میدان بار دیگر بر توانایی ایرانیان تاکید شود.
پیش از این قرار بود برای این سیستم دو نفر متخصص از ایتالیا به تهران سفر کنند، که این سفر انجام نشد.
**بیش از 50 خبرنگار داخلی و دو خبرنگار خارجی دیدار ایران و بلژیک را پوشش خبری دادند و عکاسان و تصویربرداران زیادی نیز در کنار زمین مسابقه حضور داشتند.
**به رغم تکمیل ظرفیت سالن 12 هزار نفری آزادی، جایگاه تازه احداث شده کنار زمین مسابقه تکمیل نشده بود و تنها 50 درصد صندلی ها تماشاگر داشت./ایرنا