نوبخت گفت: دولت علاقمند است در راستای سیاست فقرزدایی تا پایان دولت دوازدهم به تمامی کسانی که مستحق دریافت یارانه هستند، یارانه نقدی پرداخت کند.

به گزارش ندای گیلان،محمدباقر نوبخت امروز (سه شنبه 17 بهمن) در نشست خبری خود با خبرنگاران که در محل کمیسیون اصل 90 مجلس برگزار شد، گفت: از چند روز گذشته در صحن علنی کار رسیدگی به لایحه بودجه آغاز شده و بخشی از بندها و موادی از لایحه که درخصوص مباحث درآمدی بودجه است، مورد بررسی نمایندگان قرار گرفته است.

سخنگوی دولت دوازدهم ادامه داد: رئیس مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به لایحه بودجه وقفه ای را تشخیص دادند که باید صورت بگیرد و این موضوع با رأی نمایندگان مورد تایید قرار گرفت، تا پاره ای از مسائل از جمله برنامه هایی که براساس برنامه ششم نیاز هست که در بودجه سال 97 منعکس شود، مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.

وی افزود: خوشبختانه دولت برای نکاتی که مدنظر رئیس مجلس و نمایندگان است، برنامه دارد که می توان به 12 برنامه برای اشتغالزایی با سرمایه گذاری 73 هزار و 400 میلیارد تومانی در عرصه های مختلف اشاره کرد.

ایجاد300 هزار شغل در جریان نوسازی بافت های فرسوده

نوبخت تصریح کرد: در این راستا دولت برنامه هایی برای نوسازی بافت فرسوده دارد که بر این اساس 300 هزار شغل ایجاد می شود که 260 هزار از فرصت های شغلی با نوسازی بافت فرسوده محقق می شود و 40 هزار نیز با  ساخت خانه های روستایی و مسکن های تحت حمایت شهرداری ایجاد می شود.

وی بیان کرد: با اقدامات مذکور علاوه بر اشتغالزایی به مقاوم سازی ابنیه شهری و روستایی نیز توجه می شود.

دو برنامه دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری

سخنگوی دولت با اشاره به تاکیدات دکتر لاریجانی رئیس قوه مقننه مبنی بر جلوگیری از آلایندگی هوا گفت: دولت دو برنامه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری دارد تا در سال 97 علاوه بر کاهش آلودگی هوا به کنترل مصرف سوخت نیز توجه شود و با اقدامات مذکور 25 هزار شغل نیز ایجاد می شود.

برنامه دولت برای پرداخت یارانه نقدی در سال 97

نوبخت اضافه کرد: دولت علاقمند است در راستای سیاست فقرزدایی تا پایان دولت دوازدهم به تمامی کسانی که مستحق دریافت یارانه هستند، یارانه نقدی پرداخت کند، حتی به کسانی که یارانه دریافت می کنند اما نسبت به خط مستمری که از سوی کمیته امداد و سازمان بهزیستی پرداخت می شود، پایین تر است، یارانه پرداخت کند.

وی افزود: با توجه به رأی گیری انجام شده، کمیسیون تلفیق ظرف 7 الی 10 روز آینده رسیدگی ها و بررسی های خود را انجام می دهد.