مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گیلان، گفت: ایران ضمن ایجاد امنیت در سوریه در حوزه اقتصادی نیز می‌تواند نقش به سزایی داشته باشد که منجر به توسعه اقتصادی ایران در زمینه‌های مختلف از جمله صادرات و واردات، ارائه خدمات مهندسی و ایجاد واحدهای تولیدی محصولات ایرانی خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی،صادرکنندگان برتر استان و اعضای اتاق بازرگانی در نشست صمیمی به همراه کیهان هاشم‌نیا با علی اوسط اکبری مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان  منطقه آزاد ازلی دیدار و پیرامون افزایش سهم مبادلات تجاری گیلان با محوریت کشور سوریه تبادل نظر کردند.

اکبری مقدم در نشست تخصصی با اشاره به یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گیلان خاطرنشان کرد: کشور ایران ضمن ایجاد امنیت در سوریه در حوزه اقتصادی نیز می‌تواند نقش به سزایی داشته باشد که منجر به توسعه اقتصادی ایران در زمینه‌های مختلف از جمله صادرات و واردات، ارائه خدمات مهندسی و ایجاد واحدهای تولیدی محصولات ایرانی خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت فعالان اقتصادی گیلان نیاز است ابتدا ظرفیت‌های تجاری کشور سوریه به طور کامل احصا شود و بر اساس نیازمندی ها، تولیدات گیلان جذب و از طریق شرکت و پایانه‌های مشخص شده به کشور سوریه صادر شود.

در ادامه این نشست کیهان هاشم نیا به نمایندگی از فعالان اقتصادی بیان کرد: هدف از برگزاری این نشست ایجاد یک ستاد واحد متشکل از سرمایه گذاران داخلی به منظور انجام پروژه‌های مختلف عمرانی، صنعتی و مراودات تجاری با بهره گیری از ظرفیت استان گیلان است.

وی در ادامه افزود: دبیرخانه این ستاد فعالیت‌های اقتصادی به منظور نیازسنجی و بررسی قوانین تجاری سازمان منطقه آزاد انزلی خواهد بود و تا پایان سال جاری ظرفیت‌های استان و نیازسنجی بازار سوریه انجام خواهد شد.

گفتنی است در این نشست روسا و اعضای هیات مدیره تشکل‌های بخش‌های خصوصی استان از جمله اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، کانون کارفرمایی استان گیلان، خانه صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از پیمانکاران و واحدهای تولیدی صادراتی نمونه استان گیلان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه پرداختند.