روحانی گفت: ما تحریم‌های هسته‌ای را برداشتیم. اگر هم می خواهید همه تحریمها را برداریم به ما اجازه بدهید. ما با کمال قدرت می‌رویم و موفق می شویم البته باید کل مصالح کشور را در نظر گرفت.

به گزارش ندای گیلان،حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح روز سه شنبه در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در دفاع از محمدجواد ظریف با بیان این‌که «ظریف کار بزرگی انجام داده و توطئه بزرگ دشمنان را خنثی کرد»، گفت: از وزیرامورخارجه و سایر وزرا برای رفع این توطئه دشمنان تشکر می‌کنم. چندین سال چماق اصل 7 منشور سازمان ملل بر سر ما بود اما توانستیم آن را از بین ببریم.

وی ادامه داد: بعضی فکر می‌کنند برجام فقط یک مسئله اقتصادی است در حالی‌که برجام به امنیت ملی ما و برهم زدن توطئه آمریکا هم مرتبط است. امروز ما کار هسته‌ای انجام می دهیم و دنیا به ما کمک می‌کند. ما حق هسته‌ای خود را تثبیت کرده‌ایم. از سویی منع معاملات نظامی را محدود کرده و از این طریق راه را برای تقویت بنیه نظامی کشور باز کرده‌ایم.

وی همچنین اظهار داشت: بعضی‌ها یادشان رفته وضعیت نفت و سرمایه‌گذاری در کشور ما چه بوده است. سینه می‌زدند که سوئیفت حل نشده اما آن مشکل هم حل شد. بعد می گویند چرا فلان بانک بزرگ در ایران سرمایه گذاری نمی کنند و خودشان هم می گویند که میدانیم 60 درصد سرمایه آن بانک مال آمریکا است. باید تکلیف مشخص شود. ما تحریم‌های هسته‌ای را برداشتیم. اگر هم می خواهید همه تحریمها را برداریم به ما اجازه بدهید. ما با کمال قدرت می‌رویم و موفق می شویم البته باید کل مصالح کشور را در نظر گرفت.

رئیس‌جمهور با تشکر مجدد از اقدامات وزیرامورخارجه در 4 سال گذشته تصریح کرد: تلاش‌های ظریف منحصر به برجام نبوده است. ظریف برای حل مشکل حج تلاش کرد. همچنین برای فروکش کردن جنگ در منطقه و حل مشکلات منطقه‌ای و سرمایه گذاری خارجی تلاش زیادی کرد.

وی با بیان این‌که «بحث برخی ترامپ و کنگره نیست بلکه با برجام مشکل دارند»، گفت: از ظریف حفظ برجام و استفاده از آن برای کشور، استفاده از ظرفیت دیپلماسی برای صادرات غیرنفتی، جذب سرمایه و فناوری و تحقق اقتصاد مقاومتی، کاهش مشکلات منطقه‌ای، انتشار تصویر مناسب از ملت ایران در جهان، کسب جایگاه مناسب در نظام بین‌المللی و توجه به محیط‌ زیست را خواستارم.