نجفی گفت: اگر دستگاه‌ها کار خود را به‌درستی انجام دهند و سیستم به درستی عمل کند بخشی از مشکلات کمتر شده یا به طور کامل حذف می‌شود

به گزارش ندای گیلان از رشت،

محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران سازمان امور مالیاتی گیلان با اشاره به رویکرد دولت به‌ویژه رئیس جمهور قبل و پس از انتخابات اظهار کرد: دولت به سه اصل مهم به عنوان عملکرد خود تکیه کرده است.

وی به شرایط سخت حاکم بر کشور در سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: یکی از شاخص‌هایی که به شدت به آن ضربه وارد شد، امید مردم بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه مشکلاتی از خارج از کشور به دلیل اعمال تحریم‌ها به مردم وارد شد، تصریح کرد: به فضای کسب و کار به شدت ضربه وارد شد ضمن اینکه شاهد نبود تثبیت در بازار بودیم.

نجفی به کاهش 300 تا 400 درصدی ارزش پول کشور در کمتر از یک سال اشاره کرد و گفت: موضوع مذکور بیشترین ضربه را به واحدهای تولیدی و اقتصادی وارد کرد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای برطرف کردن مشکل واحدهای تولیدی، بیان کرد: دولت بر اقتصاد مقاومتی تأکید دارد و مقام معظم رهبری فرمودند؛ اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل باشد.

استاندار گیلان، مشکلات امروز را نتیجه سیاست‌های گذشته دانست و خاطرنشان کرد: دولت می‌خواهد امید را به مردم برگرداند و این امر باید همراه با تدبیر باشد.

نجفی به رویکرد اعتدالی دولت اشاره کرد و یادآور شد: تمام ضربه‌هایی که در عرصه‌های مختلف خوردیم از تندروی بود، یعنی از آنها که همیشه خارج از اعتدال عمل می‌کنند و این امر می‌خواهد از هر اندیشه و جناحی باشد.

وی، سه بخش مذکور را رویکرد دولت در راستای اداره جامعه به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی خواند و اظهار کرد: بخش دوم، ثبات اقتصادی در جامعه است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش ثبات اقتصادی می‌توان عملکرد سازمان امور مالیاتی را رصد کرد، افزود: امور مالیاتی با مردم درگیر است و باید اعتماد عمومی آنها را کسب کند.

نجفی بر رعایت اخلاق اسلامی و انسانی با ارباب رجوع و رضایتمندی مردم تأکید کرد و گفت: حفظ سلامت مالی مدیران، مسؤولان و کارگزاران نظام از موضوع‌های مهم است.

وی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی به طور روزمره با دو بخش مذکور درگیر است، بیان کرد: سیستم‌های مکانیزه و فناوری اطلاعات می‌تواند در کمتر کردن عاملیت انسان‌ها کمک کند اما هنوز به طور کامل برای رسیدن به دولت الکترونیک که بتواند حضور و مراجعه مردم در دستگاه‌ها را کم کند، فاصله داریم.

استاندار گیلان به ملاقات عمومی در روزهای سه‌شنبه اشاره کرد و یادآور شد: بیشترین مراجعه‌کنندگان را در ملاقات عمومی داریم و برخی به طور گروهی برای اعتراض به دستگاه‌ها به این مکان به عنوان آخرین پناهگاه و مرجع استانی مراجعه می‌کنند.

نجفی متذکر شد: اگر دستگاه‌ها کار خود را به‌درستی انجام دهند و سیستم به درستی عمل کند بخشی از مشکلات کمتر شده یا به طور کامل حذف می‌شود.

وی، یکی از موضوع‌ها در مورد دستگاه‌های اجرایی و اداری را رسیدگی نکردن به مشکلات مردم در موعد مقرر دانست و تصریح کرد: بعضی از مواقع امور از اختیار مسؤولان شهرستانی و استانی خارج است اما پذیرش اندیشه‌ها و شنیدن حرف مردم بسیاری از بارها را کم می‌کند و این موضوع را باید دنبال کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اثر مستقیم سازمان امور مالیاتی در بخش مذکور، خاطرنشان کرد: منافع مردم در سازمان امور مالیاتی وجود دارد و بسیاری از مردم ممکن است از عملکرد این سازمان گله‌مند باشند.

نجفی، خواستار ارائه نظر سازمان امور مالیاتی برای مردم شد و اظهار کرد: ممکن است برخی توجیه ناپذیر باشند اما اثر بیان موضوع در مجموع اثربخش است.

استاندار گیلان در پایان متذکر شد: رصد کردن صحبت‌های طرف مقابل موجب می‌شود به این نتیجه برسیم در برخی از مواقع ممکن است درست بگویند.