ندای گیلان:به گزارش روابط عمومی واطلاع رسانی دادگستری کل استان گیلان اولین جلسه ستاد ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی با حضور رئیس کل دادگستری در سالن شهیدصدر برگزار گردید. احمد سیاوش پور درابتدای این نشست فرا رسیدن ماه رجب را تبریک گفته و استفاده از فیوضات و معنویت این ماه را از خداوند منان مسالت […]

ندای گیلان:به گزارش روابط عمومی واطلاع رسانی دادگستری کل استان گیلان اولین جلسه ستاد ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی با حضور رئیس کل دادگستری در سالن شهیدصدر برگزار گردید.

احمد سیاوش پور درابتدای این نشست فرا رسیدن ماه رجب را تبریک گفته و استفاده از فیوضات و معنویت این ماه را از خداوند منان مسالت نمودند.

رئیس کل دادگستری استان تشکیل اولین نشست  ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی را نتیجه اراده جمعی مسئولین محترم استان دانست تا بتوان با تدابیر مناسب  انتخابات آینده را با شکوهتر از قبل برگزار نمود.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران قانونگذار، متولی انتخابات را پیش بینی کرده است افزود: وزارت کشور در مرحله اجرا و شورای نگهبان در حوزه نظارت همواره به وظایف قانونی خود عمل کرده و این دو نهاد توانسته اند انتخابات را در زمان تعیین شده با  حفظ سلامت در اجرا و نظارت پیش ببرند.

رئیس شورای قضایی استان گفت مسئولیت دستگاه قضایی در انتخابات آتی از باب حفظ امنیت و مراعات حقوق عامه در انتخابات می باشد.

سیاوش پور با قدردانی از بیان نکات دلسوزانه ای که در این ستاد توسط مدیران استان بیان شد، گفت: بحث پیشگیری  در همه زمینه ها ضرورت دارد بالاخص در مساله انتخابات که با سرنوشت مردم ارتباط دارد.

احمد سیاوش پور در خاتمه تاکیدکرد: متناظر این جلسات در شهرستانها  نیز تشکیل شود و گزارش آنان ماهانه به مرکز ارسال شده و اهم مطالب در جلسات استانی مطرح گردد.

 در ابتدای این نشست دکتر آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان گزارشی از عملکرد این ستاد در اداوار گذشته را ارائه نمود. در خاتمه، پس از طرح مسایل مرتبط تصمیمات لازم اتخاذ و مصوب شد.