رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان به منظور بررسی مسائل مربوط ندامتگاه لاکان رشت از نقاط مختلف آن بازدید نمود.

به گزارش نداي گيلان: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان به منظور بررسی مسائل مربوط ندامتگاه لاکان رشت از نقاط مختلف آن بازدید نمود.

1 (2)

در این بازدید مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان با بیان اینکه متعهد هستیم که فرد را بر حسب دستور مقام قضایی بدور از جامعه و در شرایطی متناسب با کرامت انسان نگهداری کنیم به مشکلات موجود در ندامتگاه لاکان از جمله نبود سوله مناسب اشتغال زایی برای زندانیان اشاره کرد و گفت: احداث سوله فرهنگی و ورزشی به طول ۱۷۰۰ متر کمک شایانی در اصلاح و تربیت افراد زندانی خواهد نمود.
سید حمید حسینی افزود: ۷۰ درصد از مجرمین دربند دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم هستند که این نشان دهنده آن است که اگر دستگاه های متولی قوی تر عمل کنند از میزان مجرمین کاسته خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز پس از شنیدن صحبت های مدیر و معاونین اداره کل زندان های گیلان در سخنانی گفت: همه موظف هستیم به مسائل استان به ویژه مسائل انسانی آن توجه کنیم، ولی خواسته ها و توقعات نیز باید یک مبنای مقعول و منطقی داشته باشد.

کیوان محمّدی بابیان اینکه از مدیران استان انتظار می رود که توجه داشته باشند که نهایتا ۲۰ درصد تامین بودجه بر عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان است و مابقی را آنها می بایست از دستگاه ها و وزارت خانه های مربوطه خود در تهران طلب کنند خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کینم تا سهم استان از بودجه ملّی افزایش یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ضمن تایید و تاکید بر کار فرهنگی در ندامتگاه ها تصریح کرد: الویت بندی بودجه ها با مدارس و فرزندان ماست چراکه اگر گام های اولیه را محکم برداریم و بودجه بیشتری صرف آموزش و پرورش افراد کنیم شاهد کاهش بزهکاری خواهیم بود و از هرز رفتن استعدادها هم جلوگیری می شود.
وی اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان تا حد امکان و در چارچوب قانونی تلاش خود را برای کمک به اداره کل زندان ها خواهد نمود چراکه اصلاح خاطیان و امنیت جامعه به نفع همه خواهد بود.
محمّدی در پایان چشم انداز بودجه سال آینده دستگاه ها را نسبت به سال جاری بهتر توصیف کرد.