باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا در گفت و گوی اختصاصی با شبکه خبری سی ان ان،‌ از احتمال بهبود روابط بين ايالات متحده و ايران خبر داد

به گزارش ندای گیلان به نقل از آسوشيتدپرس، رئيس جمهوری آمريکا در اين مصاحبه که روز يک‌شنبه پخش شد، گفت که روابط سازنده با ايران می تواند دستاوردی جانبی توافق اخير باشد که هدف از آن محدود کردن برنامه هسته ای اين کشور است.

باراک اوباما با اين حال تصريح کرده است که تحولی فورا اتفاق نخواهد افتاد و شايد هم اصلا چنين اتفاقی نيفتد.

وی گفت که حل مساله هسته‌ای ايران، امکان مطرح شدن بحث‌های بيشتر بين دو کشور را فراهم خواهد کرد. باراک اوباما با اين حال تصريح کرد: اما نخست بايد به موضوع هسته‌ای پرداخته شود.

رئيس جمهوری آمريکا پرداختن به بحران سوريه را از جمله مسايل ممکن برای گفت و گو با ايران برشمرد.

اوباما در مصاحبه با شبکه سی ان ان اضافه کرد که توافق اخير برای حل مناقشه هسته ای ايران، از هر گزينه ديگری برای حل مسايل هسته‌ای بهتر است.

پس از روی کار آمدن حسن روحانی در ایران و آغاز مذاکرات گسترده بر سر پرونده هسته ای ایران، بحث ها پیرامون بهبود روابط ایران و آمریکا نیز افزایش یافت.
حسن روحانی در اولین سفر خو به نیویورک در سال 92 در اقدامی بی سابقه به صورت تلفنی با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا گفت و گو کرد.

در دو سال گذشته نیز وزرای خارجه ایران و آمریکا بارها و بارها روبه روی هم نشستند و با یکدیگر بر سر پرونده هسته ای ایران مذاکره کردند.

اکنون پس از حصول توافق در موضوع هسته ای میان ایارن و گروه 1+5 برخی ناظران از احتمال بهبود روابط ایران و امریکا سخن می گویند با این حال سیاستمداران دو کشور در این باره موضعی محتاطانه اتخاذ کرده اند.