فرماندار تالش بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه و مدیریت بحران در صورت بروز بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد.

به گزارش ندای گیلان،اولین جلسه ستاد آنفولانزای فوق حاد پرندگان به ریاست سید عیسی مهدوی فرماندار تالش و اعضای عضو ستاد در سالن اجتماعات آفتاب شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش برگزار شد .

سید عیسی مهدوی فرماندارتالش در جلسه ستاد فوق حاد پرندگان گفت : تلاش مسئولین در راستای این است که نگذارند مردم نگران چیزی باشند این موضوع در خصوص مسائل بهداشتی ازاهمیت خاصی برخوردار بوده و جنبه های بسیار وسیعی را در بردارد .

فرماندار تالش با اشاره به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان افزود:  این موضوع از دو جهت قابل بحث است ، یکی از لحاظ انتقال بیماری بین انسان و پرندگان و دیگری از جهت  اقتصادی مخصوصاً  به دلیل شرایط اقتصادی فعلی ، اتلاف پرندگان  در مرغداریها و مرغ وطیور خانگی به خاطر نقشی که در اقتصاد خانواده ها دارند اهمیت دارد.

وی بر لزوم آمادگی ادارات و همکاری هر چه بیشتر آنها با یکدیگر در جهت مدیریت دقیق وضعیت موجود و انجام  اقدامات پیشگیرانه در سطح شهرستان و مدیریت بحران در صورت بروز بیماری و به حداقل رساندن آسیب های احتمالی تاکید کرد.

در ادامه رامبد مرتضایی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان با ذکر توضیحاتی در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ، خلاصه ای از اقدامات مورد نیاز جهت پیشگیری و اقدامات ضروری در صورت بروز بیماری در سطح شهرستان ارائه نمودند و آماری از شیوع این بیماری در کشور ، استانهای همجوار و استان گیلان ارائه دادند و عنوان کردند که فعلاً در شهرستان تالش موردی از شیوع این بیماری مشاهده نشده است .