فرماندار رشت با اشاره به اهتمام و جدیت فرمانداری شهرستان رشت مبنی بر رفع موانع پیش روی فعالان حوزه تولید، اظهارداشت: در عرصه مقابله با تحریم های دشمن، نیازمند توانمند سازی و تقویت حداکثری توان تولید داخلی هستیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حمیدرضا امام پناهی در کارگروه رفع موانع تولید شهرستان رشت که با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان برگزار شد، با اشاره به هجمه سنگین تحریمی دشمن علیه کشور ما که در چند سال اخیر و با توجه به نا امیدی از اثربخشی جنگ سخت شدت گرفته است، افزود: امروز تولید کنندگان با چالش های عدیده روبرو هستند که در برخی موارد منجر به اختلال در چرخه تولید شده است و عبور از این مرحله نیازمند یکدلی و تنوع بخشی به شیوه های حمایتی و با هدف رونق تولیدات داخلی است.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر لزوم حرکت جهادی در مسیر رونق تولیدات داخلی، اظهار داشت: حمایت از سرمایه‌گذاران و ایجاد زمینه‌های مناسب برای حضور کارآفرینان و فعالان اقتصادی باید اولویت اصلی مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان باشد.

وی افزود: می‌توان با اتخاذ سیاست‌های مشوق برای تقویت بازار فروش محصولات تولید داخل، توان رقابتی کالاهای داخلی در برابر تولیدات مشابه خارجی را افزایش داد.

 امام پناهی با اشاره به ضرورت گام برداشتن در مسیر جبران آسیب‌های وارده به بخش صنعت و تولید، عنوان کرد: حمایت از تولیدات داخلی موجب افزایش انگیزه برای ورود سرمایه به این بخش است.

 فرماندار رشت در پایان اظهار داشت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری که (امروز تولید یک جهاد است)، تمامی مسئولین باید با نگاه پاسخگویی به تقاضای بازار با استفاده از تولیدات داخلی، نسبت به ارائه راهکارهای نوین و جهادی در راه موانع رفع مشکلات واحدهای تولیدی اقدام کنند.

گفتنی است این جلسه در پی بازدید میدانی فرماندار رشت از مجتمع‌های تولیدی دارو و درمان پارسیان فرمد، صنایع غذایی فروغ سبز و تولید قارچ مکانیزه دلجان، در جهت رفع موانع تولید این شرکت‌ها صورت پذیرفت و با توجه به بکارگیری نیروی کار محلی در واحدهای تولیدی و نقش آنها در کاهش نرخ بیکاری شهرستان؛ درباره رفع موانع باقیمانده واحدهای فوق تصمیم‌گیری شد.