یک تیم تروریستی که قصد داشتند از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شده و در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و استان‌های همجوار اقدامات خرابکارانه و انفجار انجام دهند، دستگیر شدند.

به گزارش ندای گیلان به نقل از به گزارش فارس، سردار قاسم رضایی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: شب گذشته یک تیم تروریستی با هدف ایجاد ناامنی و اقدامات خرابکارانه قصد ورود به استان سیستان و بلوچستان شدند، که توسط مرزبانان دستگیر شدند.

فرمانده مرزبانی کشور افزود: این تیم قصد داشت از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شده و در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و استان‌های همجوار اقدامات خرابکارانه و انفجار انجام دهند.

این مسئول ادامه داد: مقادیری سلاح و مهمات، مقداری چاشنی انفجاری، صوتی، نوری، زمانی، سه قبضه سلاح و مقداری ناس و مواد مخدر کشف شده است.

وی گفت: با توجه به کار اطلاعاتی مرزبانان، منطقه در محاصره کامل قرار داشته و ساعت یک شب درگیری آغاز و دو ساعت به طول انجامید، دو نفر از اعضای این تیم زنده دستگیر شده و یک نفر زخمی است.

سردار رضایی بیان کرد: بنا بر اعترافاتشان، آنها از سوی استکبار اجیر شده بودند تا در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و استان‌های همجوار با انجام اقدامات خرابکارانه ایجاد ناامنی کنند.

وی افزود: در این درگیری ستوان دوم منصور توحیدی نیز به درجه شهادت نائل آمد.

* شناسایی 70 گروه شرور در پاکستان
فرمانده مرزبانی کشور افزود: بیش از 70 گروه شرور را در پاکستان شناسایی کردیم، حتی محل آنها را به مقامات پاکستان اعلام کردیم، انتظار داریم پاکستان حق همسایگی را ادا کند و همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: ناامنی کشور و کشورهای منطقه از سوی استکبار است، چراکه آنها می‎خواهند امنیت اسرائیل را تأمین کنند.

وی اضافه کرد: با کشور افغانستان اجلاس‌ها و توفقات خوبی داریم، با پاکستان هم همینطور اما هنوز جای کار دارد، باید پاکستان مرز خود را محکم کند، باید کشور خود را از وجود گروهک‌های تروریستی پاک کند و نگذارد افراد شرور به سهولت به فعالیت خود ادامه دهند.

سردار رضایی گفت: در سال جاری برای انسداد مرز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و اقدامات خوبی در حال اجرا است.