دیگران بخوبی متوجه حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی بوده و ایران اسلامی همچنان امید‌بخش ملت ها و جنبش‌های آزادی‌خواه جهان است.

به گزارش نداس گیلان از رشت، حمیدرضا امام پناهی در میزگرد “انقلاب اسلامی و تحولات ژئوپلیتیک غرب آسیا” که با شرکت اساتید، دانشجویان و اصحاب فرهنگ عضو انجمن ژئوپلتیک ایران شعبه گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد؛ ضمن خیر مقدم به میهمانان و بیان این مطلب که جمهوری اسلامی امروز دیگران نهال نوپای چهار دهه قبل نبوده و اثرگذاری آن به وضوح در روابط بین الملل و ژئوپلیتیک غرب آسیا قابل مشاهده است، گفت: برگزاری این نشست در راستای اهمیت دادن به مقوله تبیین دستاوردها، آرمان‌ها و علل دشمنی جهان سلطه با انقلاب اسلامی بوده و انشاءالله استمرار خواهد یافت.

امام پناهی با اشاره به این نکته که امروز دل های مردم ستمدیده از کشمیر تا سواحل مدیترانه پذیرای پیام انقلاب اسلامی و دعای خیرشان همراه ملت ایران است و این موضوع گواه روشنی است بر درستی راهی که امامین انقلاب به ما نشان داده اند، ادامه داد: گفتمان همراه با عملگرایی انقلاب اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته، موجب تقویت روحیه استقلال طلبی در غرب آسیا و تغییر معادلات ژئوپلتیک به نفع ملت های منطقه شده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران همیشه قدرتی تاثیرگذار در جهان و منطقه بوده است؛ در بیان تفاوت بزرگ دوران جمهوری اسلامی با گذشته، اظهار داشت: در دوران طاغوت کشور ما بازیگری بود که به عنوان ژاندارم منطقه، مو به مو بر اساس سناریوی نوشته شده توسط قدرت‌های بزرگ نقش آفرینی می کرد؛ اما امروز با اتخاذ مواضعی روشن و اصولی، ایران اسلامی تصمیم‌ساز و مجری سیاست‌هایی در راستای حفظ منافع ملی، پشتیبانی از مسلمانان و حمایت از ملت های تحت ستم حکمرانان وابسته است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه به رغم همه هجمه‌ها و تحریم‌ها، رشد انقلاب اسلامی در تمامی زمینه ها از جمله عرصه های علمی سریع‌تر شده است، گفت: دیگران بخوبی متوجه حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی بوده و ایران اسلامی همچنان امید‌بخش ملت ها و جنبش‌های آزادی‌خواه جهان است.

امام‌پناهی افزود: حجم دشمنی های استکبار با انقلاب اسلامی مردم ایران، برای جلوگیری از قدرت یابی و گسترش حکمرانی برپایه تفکر ضد استعماری جمهوری اسلامی است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه خیلی از افراد تصور نمی‌کردند که انقلاب آغاز 45 سالگی خود را ببیند، بیان کرد: اما امروز علیرغم مشکلاتی که وجود دارد، ما به‌عنوان یک قدرت بلامنازع در منطقه و برخوردار از رتبه های برتر علمی در جهان، مطرح هستیم.

وی تاکید کرد: این واقعیت امروز انقلاب اسلامی است.

امام پناهی تصریح کرد: به دلیل تأثیرگذاری نمایان انقلاب در جهان و منطقه، دشمنان تمام قدرت و ابزار خود را به‌کار گرفته اند تا حکومت مبتنی بر آموزه های اسلامی را از میان بردارند.

وی خاطر نشان کرد: با وجود برخی کاستی‌ها باید همچنان با تکیه بر توان داخلی و حرکت جهادی؛ برای اشتغال، اقتصاد، معیشت و در یک کلام توسعه همه جانبه کشور برنامه داشته باشیم.

در این دیدار اساتید و دانشجویان عضو انجمن  ژئوپلیتیک ایران شعبه گیلان، دیدگاه‌ها و سوالات خود را مطرح و به تبادل نظر پرداختند.

در پایان این نشست فرماندار رشت از اساتید دانشگاهی حاضر در این نشست، آقایان حمیدرضا پاک نژاد متکی، روح الله منعم و عمران علیزاده تقدیر به عمل آورد.