استاندار گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف به تأمین زیرساخت‌های لازم در بخش ساخت مسکن هستند، گفت: باید تعهدات ارائه شده به مردم، به‌موقع انجام و واحدهای مسکونی، مطابق با استاندارد، به متقاضیان تحویل شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در جلسه شورای مسکن گیلان اظهار داشت: همه دستگاه ها باید به وظایف خود در ارتباط با شکل گیری صحیح زنجیره ارائه خدمات به مردم و شهروندان از جمله در بخش مسکن به درستی عمل کنند.

وی با یادآوری بی تفاوتی دولت های یازدهم و دوازدهم به موضوع مسکن و سرگردانی مردم در این بخش، تأکید کرد که بایستی از هم اکنون، همه نیازها و زیرساخت ها در حوزه مسکن، اندیشیده شود تا متقاضیان دچار مشکل نشوند.

بهره گیری از شیوه های نوین ساخت و توجه به سه مولفه کیفیت، کمیت و قیمت مسکن در راستای حفظ منافع مردم از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان مورد تأکید قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های متولی و نهادهای خدمات رسان نیز باید خود را متعهد به انجام زیرساخت ها و ارائه واحدهای مسکونی مطابق با استانداردها، بدانند.

دکتر عباسی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، آن را از موضوعات مهم دولت سیزدهم بیان و اضافه کرد: دولت در سایه ضوابط و برنامه ریزی های انجام شده؛ اجرای این طرح را مدنظر قرار داد و در گیلان نیز باید تعهدات استانی جامه عمل پوشانده شود.

وی با یادآوری اینکه مسکن از مهمترین شعارهای راهبردی دولت است، همه مدیران را مکلف به تعامل و هماهنگی لازم در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح عنوان و تصریح کرد که هیچ تأخیری از سوی دستگاه ها در جریان عمل به تعهدات در این بخش، پذیرفتنی نیست.

استاندار گیلان همچنین واگذاری امور مرتبط با احداث مسکن به تعاونی های دارای اهلیت را مورد تأکید قرار داد و گفت: نباید به دلیل ضعف عملکردی تعاونی ها، آسیبی به مردم وارد آید.

وی همچنین به فرمانداران تأکید کرد که جلسات متناظر شهرستانی را با حضور دستگاه های مسئول برگزار و گزارش آن را به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ارائه کنند.