استاندار گیلان با بیان اینکه انتصاب مدیران شهرستانی بدون هماهنگی با فرمانداران تخلف است، گفت: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی موظفند برای حضور در شهرستان‌ها، به فرمانداران اطلاع دهند و سفر‌های شهرستانی با هماهنگی قبلی انجام پذیرد.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع ، استاندار گیلان در جمع فرمانداران سراسر استان  با بیان اینکه انتصاب مدیران شهرستانی بدون هماهنگی با فرمانداران تخلف است، گفت: باید به خدمات و دستآورد‌هایی که بهره‌مندی بیشتری برای آحاد جامعه دارد، توجهی فزون‌تر شود.

وی با یادآوری شعار جهش تولید که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال‌جاری نامگذاری شده و نیز برنامه‌های مشخص دولت دوازدهم برای تحقق این شعار افزود: بنا به دستور رئیس جمهوری؛ در این خصوص کارگروهی در سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل شده و لازم است با همت بلند تولیدکنندگان، کارآفرینان و صنعتگران برنامه ریزی داشته باشیم.

استاندار گیلان  توسعه استان را در گرو حرکت شتاب گونه خواند و گفت: برنامه ریزی‌ها در این ارتباط مدون شده و در این مسیر برداشتن گام‌های موثر، حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و تشکیل منظم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از مواردی است که باید به آن‌ها توجه شود.

زارع توسعه را ارتقاء دهنده شاخص‌های کیفی زندگی و جامعه دانست و با تأکید بر لزوم انجام برنامه ریزی‌های کمی با در نظر داشتن کیفیت بخشی افزود: باید از منابع موجود، استفاده بهینه کرده و شاخص‌های کمی رشد را بهبود ببخشیم.

وی به فرمانداران تأکید کرد که از پروژه‌ها و طرح‌های شهرستانی، بازدید‌های منظم و مستمر داشته باشند و با تشدید دامنه نظارت‌ها بر جذب تسهیلات تکلیفی رونق تولید، پیشرفت فیزیکی طرح‌ها را به طور مداوم، بررسی و نسبت به آسیب شناسی چالش‌های پیش رو اقدام کنند تا طرح‌های نیمه تمام، تکمیل و در موعد مقرر و طبق تعهدات، به مردم تحویل شود.

استاندار گیلان به ۹۵ پروژه مصوب جهش تولید و اقتصاد مقاومتی استان طی سال جاری اشاره و با تأکید بر ضرورت توجه به برش شهرستانی برنامه توسعه گیلان ادامه داد: مفهوم شعار تعیین شده امسال این است که با هدف گذاری‌های کمی، برای نیل به توسعه و رشد اقدام کنیم.

ارسلان زارع  با اشاره به راهبرد ائتلاف ملی برای زندگی که از سوی رئیس جمهوری مطرح شده و نیز رویکرد امیدآفرینی دولت، تقدیر رهبر معظم انقلاب از رئیس جمهوری و خدمات و اقدامات انجام شده ستاد ملی مدیریت کرونا را یادآور شد و گفت: گفتمان وحدت، انسجام، وفاق و همدلی باید در همه شهرستان‌ها مورد توجه باشد.

وی افزود: دولت برای جبران بخشی از خسارت‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، پرداخت تسهیلاتی را درنظرگرفته که لازم است آگاهی بخشی‌های کافی برای ثبت نام کارآفرینان و واحد‌های اقتصادی زیان دیده، در سامانه کارا صورت گیرد تا تسهیلات بخش کرونا جذب شود.

استاندار گیلان  توجه به محور‌های ۳۰ گانه اقتصادی تعیین شده از سوی وزارت کشور و لزوم جدیت فرمانداران در این خصوص را از دیگر انتظارات خود عنوان کرد.

زارع تعامل سازنده و قانونمند با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را گفتمان کاری خویش اعلام کرد چراکه موجب هم افزایی و پیشبرد بهتر امور می‌شود و خطاب به فرمانداران گفت: باید به دستآورد‌ها و خدماتی که بهره‌مندی بیشتری برای مردم دارد، توجهی فزون‌تر شود.

او بر ضرورت اولویت قرار دادن افزایش مشارکت مردم و آرامش اجتماعی و نیز تأمین امنیت تأکیدکرد و گفت: در چنین صورتی است که می‌توانیم رضایت مردم در خدمتگزاری به آنان را جلب کنیم.

استاندار گیلان افزود: لازم است فرمانداران نسبت به ارائه خدمات به مردم از سوی نهاد‌هایی همچون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز نظارت کافی داشته باشند و همچنین بر مدیریت ساماندهی مشکلات در بخش‌هایی همچون آب، برق، کشاورزی و طرح‌های هادی روستایی اهتمام ورزند.

زارع  با بیان اینکه فرمانداران در شهرستان‌ها مسئول پیشبرد سیاست‌های عمومی دولت هستند، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در زمینه انتصاب مدیران شهرستانی موظف به هماهنگی با فرمانداران هستند و اگر مدیر دستگاهی چنین اقدامی انجام نداد و تخلف کرد؛ از سوی فرمانداران، به استانداری گزارش شود.

وی گفت: همچنین مدیران کل دستگاه‌های اجرایی موظفند برای حضور در شهرستان‌ها، به فرمانداران اطلاع دهند و سفر‌های شهرستانی با هماهنگی قبلی انجام پذیرد.

استاندار گیلان ، مردم گیلان را با دانش، دارای سواد و اهل اندیشه خواند و گفت: این مردم، جزو برترین‌ها هستند و باید بالاترین خدمت به آنان ارائه شود.

وی در پایان با یادآوری ۲۴ خردادماه و اعتمادی که مردم به گفتمان تدبیر و امید کرده و رویکرد اعتدالی را برای اداره کشور برگزیدند، تصریح کرد: لازم است همت خود را بیش از پیش برای ارائه خدمت خالصانه به همه مردم جزم کرده و بیشتر از قبل، برای توسعه و آبادانی گیلان سرافراز، بکوشیم.