عظیم حقی آزاده گیلانی : حال اولین شب های اسارت قابل توصیف نیست، توسل به ائمه اطهار باعث شد تا بتوانیم دوران سخت اسارت را در اردوگاه های دشمن تحمل کنیم.

ندای گیلان: عظیم حقی در سالروز ورود آزادگان، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس از مهم ترین رخداد های تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران است که ارزش های معنوی و اخلاقی در آن منتشر شد و برد بین المللی در راستای تقویت جبهه مقاومت داشته است.
وی که در سن ۱۹ سالگی از لنگرود به جبهه های حق علیه باطل اعزام شده است، در بیان نحوه اسارتش، گفت: در عملیات تکمیلی سال ۶۵ در کربلای ۵ مجروح شدم و در محوری که در آن بودیم و گردان ها مجبور به عقب نشینی شدند.
این آزاده گیلانی با بیان اینکه حال اولین شب های اسارت قابل توصیف نیست، بیان کرد: در آن شرایط سخت مات و مبهوت شده بودیم و چون پاسدار بودیم، اضطراب داشتیم که نکند ما را شناسایی کنند.
وی ادامه داد: در اردوگاه ۱۱ تکریت و اردوگاه مفقودین بودیم و ۲ سال هم در مرکز ۱۸ بعقوبه اسیر بودیم و هر لحظه ممکن بود زیر فشار شکنجه ها شهید بدهیم که در این راستا شهدای زیادی دادیم.
حقی با اشاره به نیروی معنوی اسرا در تحمل روزهای سخت اسارت، بیان کرد: از ابتدای اسارت به حضرت فاطمه زهرا (س) متوسل می شدیم و می گفتیم شما مادر شهید، جانباز و اسیر هستید و همین توسلات باعث شد تا بتوانیم دوران سخت اسارت را در اردوگاه های دشمن تحمل کنیم.
وی با اشاره حفظ و تلاوت قرآن اسرا، افزود: فشار های زیادی بر اسرا بود ولی در برابر فشار ها کم نمی آوردند و ایمانشان قوی تر می شد.
این آزاده گیلانی به انتشار کتاب خاطراتش در دوران اسارت اشاره کرد و ادامه داد: این کتاب با عنوان «یک وجب و چهار انگشت» مطالب شیرینی را از آن روزها به رشته تحریر درآورد.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: از ۲۶ مرداد ماه که آزاد سازی اسرا شروع شد و از بند اسارت رها شدیم خوشحال بودیم از اینکه زیر بار حرف زور عراقی ها نرفتیم و در دوران اسارت دشمن را خسته کردیم و در پایان از مرز خسروی وارد خاک میهن اسلامی شدیم. /۸دی نیوز