امیر محمدپور در نشست انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی این شهرستان نهادینه کردن فرهنگ مطالعه را بهترین شیوه انتقال ارزش‌های فرهنگی به نسل جدید عنوان کرد.

ندای گیلان:امیر محمدپور در نشست انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی این شهرستان نهادینه کردن فرهنگ مطالعه را بهترین شیوه انتقال ارزش‌های فرهنگی به نسل جدید عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هیچ عذری از ما در زمینه بی‌توجهی به کتابخوانی پذیرفتنی نیست، افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی دیدگاه ویژه مقام معظم رهبری است.

این مسئول کتاب را وسیله‌ای برای حرکت انسان‌ها به طرف کمال و میراث گذشتگان از طریق کتاب دانست و گفت: میانگین مطالعه در ایران نسبت به دیگر کشورهای جهان پایین بوده و گیلان به لحاظ سخت‌افزاری و سرانه فضای مطالعه کتابخانه‌ها از استان‌های محروم کشور است.

وی افزود: به لحاظ سرانه مطالعه در کشور در جایگاه مناسبی قرار دارد که این مسئله کار متولیان حوزه فرهنگ و کتاب و کتابخوانی را سنگین‌تر می‌کند.

محمدپور آموزش و پرورش را به عنوان محور اصلی این وظیفه فرهنگی ذکر کرد و گفت: نقش نهادهای فرهنگی و آموزشی در نهادینه شدن کتاب و مطالعه را موثر خواند و از امضای تفاهمنامه همکاری با اداره کل آموزش و پرورش برای همکاری‌های بیشتر در حوزه ترویج هدفمند مطالعه در بین دانش‌آموزان مدارس مقاطع مختلف در خرداد ماه سال جاری خبر داد.

وی با مهم دانستن نقش شهرداری‌ها برای توسعه کتابخوانی در جامعه گفت: شهرداری‌های شفت این وظیفه فرهنگی را به خوبی به انجام رسانده‌اند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان افزود: احداث کتابخانه عمومی از مطالبات مردم فرهیخته شهرستان شفت است و مکانی برای این منظور اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: آمادگی داریم در صورت تامین زمین برای این امر و اختصاص اعتبار مناسب در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به احداث و تجهیز این کتابخانه اقدام کنیم.