رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: نهادهای مربوطه باید در اسرع وقت و از طریق قانونی و اجرای مزایده، سرمایه گذار مناسبی را جهت مدیریت مجتمع تفریحی قلعه رودخان معرفی کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،نشست کمیته حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل ها و مراتع دادگستری استان با موضوع بررسی تخلفات صورت گرفته در واگذاری جنگل در قلعه رودخان شهرستان فومن و بررسی مشکلات کمربندی خیام سیاهکل به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان  امروز برگزار شد.

رئیس شورای قضایی استان با تاکید بر اینکه صاحب این شرکت متخلف و مجرم است و واجد اهلیت و صلاحیت لازم  نمی باشد تصریح کرد: این فرد از امروز به لحاظ قانونی هیچ گونه فعالیتی در این مکان نداشته و در مزایده های آینده نیز نمی تواند شرکت کند.

وی دستور داد کمیته ای متشکل از سازمان محیط زیست، سازمان میراث فرهنگی و منابع طبیعی استان تشکیل شده و اداره این منطقه با نظارت دستگاه قضایی شهرستان به فردی امین واگذار شود تا طی روزهای آینده فرد جدیدی برای مدیریت آن انتخاب شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در پایان خاطر نشان کرد: نهادهای مربوطه باید در اسرع وقت و از طریق قانونی و اجرای مزایده، سرمایه گذار مناسبی را جهت مدیریت مجتمع تفریحی قلعه رودخان معرفی کنند.

در ادامه این نشست احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در خصوص مشکلات کمربندی خیام سیاهکل که موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده اظهار داشت: جهت احیاء کمربندی خیام و تکمیل آن مصوب شد تا وسایل نقلیه مورد نیاز جهت حمل و نقل مصالح و شن و ماسه از اداره راه و شهرسازی ، راهداری و شرکت شفارود در اختیار شهرداری شهرستان سیاهکل قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه معابر شهری نیز دچار مشکلات زیادی بوده و تبدیل به باتلاق شده است تصریح کرد: با نظارت دادستان شهرستان مصالح مورد نیاز در جهت اصلاح معابر برداشت شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.