نائب رئیس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی گفت: برگزاری پانزدهمین اجلاس شورای بین‌المللی همکاری‌های تجاری اتاق بازرگانی و صنعت کشورهای منطقه خزر در منطقه آزاد انزلی نشان از خیز بلند مسئولان این منطقه در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید برای پیشرفت و توسعه هرچه سریعتر منطقه آزاد انزلی دارد.

ندای گیلان:نائب رئیس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی گفت: برگزاری پانزدهمین اجلاس شورای بین‌المللی همکاری‌های تجاری اتاق بازرگانی و صنعت کشورهای منطقه خزر در منطقه آزاد انزلی نشان از خیز بلند مسئولان این منطقه در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید برای پیشرفت و توسعه هرچه سریعتر منطقه آزاد انزلی دارد.

عقیل حق‌شناس در خصوص برگزاری پانزدهمین اجلاس شورای بین‌المللی همکاری‌های تجاری اتاق بازرگانی و صنعت کشورهای منطقه خزر در منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: جایگاه استراتژیک منطقه آزاد انزلی در کشور و حوزه دریای خزر موضوعی است که بارها از سوی مسئولان و کارشناسان به آن پرداخته و تاکید شده است. توانمندی‌های ذاتی و امتیازات ویژه این منطقه مانند قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال – جنوب، موقعیت ممتاز بزرگترین بندر شمال کشور در این منطقه، نزدیکی به بازار مصرف چند میلیونی کشورهای   CIS ، نزدیکی به قطب‌های صنعتی کشور، معافیت مالیاتی بیست ساله برای سرمایه‌گذاران و معافیت‌های گمرکی برای تجار و بازرگانان و ده‌ها مورد دیگر سبب می‌گردد جذابیت این منطقه برای حضور فعالین اقتصادی داخلی و خارجی بیشتر گردد.

وی افزود: تلاش‌های صورت گرفته در دولت جدید نشان از عزمی راسخ برای خارج کردن این منطقه آزاد از دوره رکود و نویدبخش روزهای پر رونق برای فردا است. گواه این مدعا گفته‌های دكتر روحاني درباره منطقه آزاد انزلی است. ایشان با بيان اينكه منطقه آزاد انزلی مي‌تواند به هاب ترانزيت منطقه تبديل شود گفت؛ سال ۹۴ سال رونق اقتصادي است و براي رسيدن به رونق اقتصادي بايد صادرات غيرنفتي بيش از پيش توسعه يابد و مناطق آزاد در توسعه صادرات غيرنفتي نقش كليدي دارند.

حق‌شناس ادامه داد: در این راستا برگزاری پانزدهمین اجلاس شورای بین‌المللی همکاری‌های تجاری اتاق بازرگانی و صنعت کشورهای منطقه خزر در منطقه آزاد انزلی نشان از خیز بلند مسئولان این منطقه در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید برای پیشرفت و توسعه هرچه سریعتر منطقه آزاد انزلی دارد. برگزاری این اجلاس مهم توسط سازمان منطقه آزاد انزلی می‌تواند دستاوردهای بسیار مهمی برای این منطقه در سطح ملی و بین‌المللی داشته باشد.

نائب رئیس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: این اجلاس بین‌المللی فرصت بسیار مناسبی برای معرفی توانمندی‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی فعالین اقتصادی استان گیلان و کشور به تجار و اعضای اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو این شورای بین‌المللی است و تحقق این امر زمینه حضور بازرگانان کشورهای حاشیه دریای خزر در این منطقه را فراهم می‌آورد. معرفی کریدور شمال – جنوب که سبب کاهش هزینه‌های تجارت بین‌المللی برای فعالین اقتصادی می‌گردد و همچنین تشریح امتیازات ویژه منطقه آزاد انزلی برای شرکت‌کنندگان در این اجلاس می‌تواند نقطه آغازی مناسب برای شروع فصلی جدید از توسعه اقتصادی منطقه آزاد انزلی و زمینه‌ساز حضور حداکثری تجار و بازرگانان خارجی برای خرید محصولات و استفاده از خدمات شرکت‌های ایرانی گردد.

حق‌شناس با بیان اینکه سرمایه‌گذاران برای ورود به مناطق جدید به دنبال کسب اطلاعات از واحدهای فعال در منطقه مورد نظر برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری هستند، گفت: حضور پر رنگ سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی منطقه آزاد انزلی در این اجلاس و ارائه تجربیات موفق به شرکت‌کنندگان، می‌تواند بهترین شیوه تبلیغ و ارائه مزیتهای منطقه آزاد انزلی در راستای جذب سرمایه‌گذاران جدید باشد.

وی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد انزلی با برگزاری این اجلاس می‌تواند با ایجاد شرایط مناسب، زمینه تبادل اطلاعات و تجربیات بین فعالین بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی و بازرگانان شرکت کننده در این اجلاس را فراهم کرده و به پشتوانه سرمایه‌گذاران فعال در این منطقه گامی بلند در راستای جذب و حضور حداکثری تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در منطقه آزاد انزلی بردارد. لکن برگزاری نشستهای دو یا چند جانبه بین تجار و سرمایه‌گذاران  داخلی و خارجی در این اجلاس نشان‌دهنده نقش تاثیرگذار منطقه آزاد انزلی به عنوان  پل ارتباطی بین فعالین اقتصادی است و در صورت تحقق این امور و حضور تجار و بازرگانان کشورهای حاشیه دریای خزر در این منطقه، منطقه آزاد انزلی به بزرگترین پایگاه صادراتی شمال کشور در زمینه صادرات غیر نفتی تبدیل خواهد شد.