رییس كل دادگستری استان گیلان گفت: در 9 ماهه سال جاری حدود 330 هزار پرونده در دادگستری های استان وارد شده است

به گزارش ندای گیلان، احمد سیاوش پور در نشست كمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان، با اشاره به دیدار اخیر وزیر ارتباطات با مدیران صنایع و بخش های تولیدی استان  روند ركود و تعطیلی كارخانجات استان را كند اعلام كرد و افزود:گزارشات واصله حاكی از احداث و تاسیس واحدهای تولیدی جدید نیز است.

وی تصریح كرد:در 9 ماهه سال جاری حدود 330 هزار پرونده در دادگستری های استان وارد شده است و تقریبا به تمامی این پرونده ها با تلاش و كوشش قضات و كارمندان دستگاه قضایی رسیدگی و مختومه شده است كه نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است.

رییس كل دادگستری استان گیلان در ادامه از متولیان حوزه های اقتصادی استان خواست تا پرونده های مهم قضایی را كه مربوط به موانع بخش تولید و سرمایه گذاری است سریعا اعلام نمایند و افزود:تلاش می شود تا پایا سال جاری این پرونده ها پیگیری شده و در مسیر مناسب قرار گیرد.

سیاوش پور با بیان اینكه در سال آینده دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را پیش رو داریم،گفت:مردم ما با رشد فكری و سیاسی و تعهداتی كه نسبت به سرنوشت خود احساس می كنند همچون ادوار گذشته در انتخابات شركت كرده و مسئولین نیز تلاش می نمایند تا فضا و شرایط مساعد و سالمی جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات مهیا نمایند.

وی پیشرفت و توسعه كشور را بدون هماهنگی قوای سه گانه غیرممكن دانست و خاطرنشان کرد:روند اجرایی شدن چشم انداز توسعه در برنامه ششم نیازمند پایبندی و هماهنگی سه قوه است.

رئیس كل دادگستری استان یادآور شد:مدیران و مسئولان استان نیز باید بدون هیچ حاشیه و اهمالی  به امورات مردم توجه داشته و در مسیر انتظارات آنان در جهت آبادانی استان گام بردارند.

سیاوش پور در پایان از مدیران حاضر خواست تا در راستای ارتقاء كیفیت این كمیته،فهرستی از برنامه های خود را كه موجب تقویت سرمایه گذاری و واحدهای تولیدی می شود به دبیرخانه كمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری اعلام کنند.