وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: راه اندازی 24 هزار تخت بیمارستانی در استان های مختلف کشور یکی از دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

به گزارش ندای گیلان به نقل از ایرنا،سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در آیین افتتاح بیمارستان 172 تختخوابی شهداء قم، گفت: قبل از دولت یازدهم،80 هزار تخت بیمارستانی در کشور فعال بود و اجرای طرح تحول نظام سلامت توانست تخت های بیمارستانی را به میزان چشمگیری افزایش دهد.
طرح تحول نظام سلامت کشور در راستای سیاست های کلی نظام و تاکید جدی رهبر معظم انقلاب به مقوله سلامت جامعه و افزایش شاخص های سلامت و بهداشت مردم در بخش های مختلف از 15 اردیبهشت ماه سال 93 از سوی دولت یازدهم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اجرا درآمد.
وی اضافه کرد: رئیس جمهوری از اجرای طرح تحول نظام سلامت حمایت کرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از حوزه سلامت و اجرای این طرح به میزان زیادی دفاع نمودند و مصوبه های خوبی در این زمینه تصویب شد.
وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح تحول سلامت، بالغ بر سه هزار مترمربع از فضای درمانی کشور نوسازی و اورژانس هوایی راه اندازی شد و بودجه حوزه بهداشتی و درمانی نیز 2 برابر افزایش یافت که همه این خدمات مرهون توجه دولت و حمایت مجلس بود.
قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: باید حمایت های لازم از عرصه بهداشتی و درمانی صورت گیرد، چراکه همه قشرهای مردم به این خدمات نیاز دارند و وزارت بهداشت نیز بتواند کارهایی که در این دوره شروع کرده را با موفقیت به پایان برساند.
وی با بیان این که ایران بین کشورهای دنیا در حوزه اختصاص بودجه به حوزه سلامت بعد از رتبه 80 قرار دارد، خاطرنشان کرد: این مساله نشان می دهد در حوزه سلامت زیاد هزینه نمی کنیم، البته می توانیم و باید بهره برداری بیشتر و بهتر داشته باشیم.

بیمارستان 172 تختخوابی شهداء قم با 16 هزار مترمربع زیربنا و اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال به بهره برداری رسید؛ این مرکز درمانی دارای بخش های مختلف تخصصی و فوق تخصصی از جمله جراحی، داخلی، زنان و کودکان است.
در این آیین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم، احمد امیرآبادی و حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نمایندگان قم در مجلس و مدیران استانی حضور داشتند.