نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال در حالی 15 درصد افزایش بودجه وزارت بهداشت و درمان را شاهد هستیم که در سال گذشته تنها 10 درصد افزایش بودجه داشتیم، تصریح کرد: افزایش بودجه وزارت بهداشت نشان می‌دهد نگاه حاکمیت به حوزه بهداشت و درمان، نگاه ویژه‌ای است.

به گزارش ندای گیلان،محمد حسین قربانی در گفت وگو یی با اشاره به افزایش 15درصدی بودجه وزارت بهداشت در بودجه سال 99، گفت: بودجه سال آینده در شرایط بسیار خاصی بسته می‌شود و از معدود سال‌هایی است که وابستگی به نفت کاهش پیدا کرده و انقباضی است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال در حالی 15 درصد افزایش بودجه وزارت بهداشت و درمان را شاهد هستیم که در سال گذشته تنها 10 درصد افزایش بودجه داشتیم، تصریح کرد: افزایش بودجه وزارت بهداشت نشان می‌دهد نگاه حاکمیت به حوزه بهداشت و درمان، نگاه ویژه‌ای است به نحوی که حتی 8 سال گذشته بیان اولیت‌دار بودن حوزه بهداشت و درمان نیز بسیار سخت بوده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه شعار اکثر سیاسیون و کاندیدا‌های کشور‌های توسعه یافته بر سه محور اشتغال، مالیات و سلامت متمرکز می‌شود، تصریح کرد: سلامت محوری یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه یک کشور است. ما در سال‌های گذشته آنطور که باید به حوزه بهداشت و درمان نپرداختیم و این حوزه از اولویت برخوردار نبود که نتیجه آن هم مصیبت و عذابی بود که متوجه متخصصین، پزشکان، افکار عمومی و تمامی اقشار شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه طرح تحول سلامت، مسیر و اهداف حوزه بهداشت و درمان را به خوبی مشخص کرده است، افزود: امروز نگاه به حوزه بهداشت و درمان در کالان کشور، نگاه مثبتی بوده و بودجه این حوزه نیز در سال آینده 15 درصد افزایش پیدا کرده است.  اما اینکه این افزایش بودجه در چه جهتی مصرف و هزنیه شود، بسیار مهم است.

قربانی، وجود نیروهای مازاد یکی از مشکلات اساسی در دانشگاه علوم پزشکی است، اظهار کرد:  در حال حاضر 5.5 الی 6 میلیون نفر در بخش دولتی کارمند هستند که نشان دهنده حجم بالای دولت است. دولت در هیچ کجای دنیا به این اندازه بزرگ نیست. بنابراین افزایش و جذب نیرو باید تنها در حوزه تخصصی باشد.باتوجه به اینکه امسال هم مجوز جذب 10 هزار نیرو برای حوزه‌های تخصصی چون پرستاری صادر شد. چرا که با کمبود نیروی پرستار در کشور مواجه هستیم و باید تحولی در این زمینه صورت بگیرد.

این نماینده مردم در ادامه سخنان خود با خانه ملت، با تاکید بر اینکه چالش‌ها و شعارهای باقیمانده و بر زمین افتاده طرح تحول سلامت باید در اولویت مصرف 15 درصد افزایش بودجه باشند، افزود: پوشش همگانی بیمه، اجرای گایدلاین، سیستم ارجاع، پزشک خانواده وکارت الکترونیکی سلامت می‌تواند ما را به بهره‌برداری رسانده و کاهش هزینه‌های را به همراه داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال آینده باید به حوزه سلامت و پیشگیری توجه بیشتری داشته باشیم، تصریح کرد: خوشبختانه مسئولان وزارت بهداشت نیز نگاهی بهداشتی و پیشگیری دارند، بنابراین امیدواریم در سال آتی با کیفیت بخشی به حوزه سلامت و توجه به شعارهای باقی مانده بتوانیم این منابع محدود را به خوبی مدیریت کنیم.