مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: بیش از یک میلیون و ۷۶۶ هزار تن انواع کالا، ۱۱ ماهه نخست امسال در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی، حسین یونسی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ، بیش از یک میلیون و ۴۳۳ هزار تن انواع کالا به مجتمع بندری انزلی وارد شد که این میزان واردات کالا در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۴۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: غلات ، روغن خام خوراکی ، چوب و آهن آلات از جمله کالا‌هایی بود که در این مدت از طریق این بندر به گیلان وارد شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان همچنین از صادرات بیش از ۲۸۷ هزار تن انواع کالا از طریق از مجتمع بندری انزلی به خارج از کشور خبر داد و گفت: مواد پتروشیمی و مصالح ساختمانی از جمله کالا‌های صادراتی در این مدت است.

حسین یونسی با اشاره به آمار تخلیه و بارگیری کانتینری از ابتدای امسال تا پایان بهمن، افزود: ۶ هزار و ۳۹۲ کانتینر ۲۰ فوتی در ۱۱ ماهه امسال در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شد.

وی اضافه کرد: ۶۴۹ فروند شناور تجاری هم در این مدت به مجتمع بندری انزلی وارد شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ، ۳۸ درصد رشد دارد.