استاندار گیلان گفت: امسال در هر سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و میان دوره‌ای مجلس در استان گیلان شاهد افزایش ۱۰ درصدی شعبه‌های اخذ رأی هستیم.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع صبح دوشنبه در گفتگوی تلویزیونی با تأکید بر اینکه در زمان برگزاری انتخابات حفظ سلامت رأی دهندگان مهم‌ترین اولویت است، اظهار کرد: امسال در هر سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و میان دوره‌ای مجلس در استان گیلان شاهد افزایش ۱۰ درصدی شعبه‌های اخذ رأی هستیم.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات امن، سالم و قانونمند حائز اهمیت و از اولویت‌ها است، افزود: در کنار این موضوع سلامت رأی دهندگان نیز از مهم‌ترین مسئولیت‌های عوامل اجرایی انتخابات است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلابی مردمی و بر اساس خواسته آنها بوده و بر مبنای اندیشه الهی پایه ریزی شده است، گفت: تلفیق نقش مردم و حاکمیت اراده آنان بر مبنای دین اسلام، مردم سالاری دینی و جمهوری اسلامی استقرار یافته و استمرار با اقتدار نظام، بر اساس همین دو رکن خواهد بود.

وی به پایبندی مردم ایران و گیلان طی چهار دهه گذشته به انقلاب و آرمان‌های آن اشاره و اضافه کرد: گیلانیان در همه ادوار انتخابات پرشور ظاهر شده و پای صندوق‌های رأی آمده اند، تأکید کرد: در این دوره نیز گیلانیان با بصیرت و باورمند به اهمیت نقش خود مشارکت خواهند کرد.

زارع با اشاره به اینکه پس از دستور وزیر کشور، همه هیأت‌های اجرایی در استان تشکیل و ثبت نام داوطلبان آغاز شد، ادامه داد: میزان مشارکت در هنگام ثبت نام خوب بود. داوطلبان در همه روستاهای واجد شرایط و نیز ۵۳ شهر گیلان، ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه ۸۹ درصد داوطلبان در شهرها را آقایان و ۱۱ درصد بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: این آمار در روستاها، ۹۳ درصد مردان و هفت درصد زنان است.