فرماندار رشت با اشاره به سیاست‌های اتخاذ شده از سوی ستاد ملی و استانی کرونا برای ایام عید نوروز، گفت: با توجه به در پیش بودن عید نوروز تمایل هموطنان برای دریافت برگه تردد به استان گیلان افزایش یافته که نگران کننده است.

به گزارش ندای گیلان،علی فتح اللهی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا رشت با تأکید بر ضرورت استمرار رعایت پروتکل‌ها، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن ایام عید نوروز و خرید شهروندان رعایت این دستور العمل ها باید با جدیت بیشتری از سوی مردم و اصناف همراه باشد.

وی به شروع واکسیناسیون گروه‌های خاص و پر خطر و کادر درمان و پرستاران اشاره کرد و گفت: دولت با وجود تنگناهای مالی تلاش کرده تا برای این گروه قبل از واکسیناسیون سراسری واکسن تهیه کند.

فرماندار رشت تأکید کرد: قطعاً تا واکسیناسیون سراسری تنها راهکار مقابله با انتشار و انتقال ویروس کرونا رعایت دستور العمل ها و استفاده از ماسک، عدم حضور در اجتماعات، دورهمی و مهمانی‌ها است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به سیاست‌های اتخاذ شده از سوی ستاد ملی و استانی کرونا برای ایام عید نوروز، گفت: با توجه به در پیش بودن عید نوروز تمایل هموطنان برای دریافت برگه تردد به استان گیلان افزایش یافته که نگران کننده است.

فتح اللهی به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا نیز در سال آینده اشاره و اضافه کرد: تمام دنیا به این انتخابات چشم دوخته و دشمنان به دنبال کم رنگ کردن حضور مردم در آن هستند.

وی با بیان اینکه با وجود محدودیت‌های ایجاد شده توسط کرونا تلاش می‌کنیم از همه ظرفیت‌ها برای افزایش مشارکت مردم استفاده کنیم، گفت: باید با بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌ها زمینه مشارکت بالای مردم را فراهم کنیم.

فرماندار رشت با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم نگرانی مردم از حضور در شعبه اخذ رأی به دلیل شیوع کرونا را کم کنیم، افزود: حضور مردم ضامن تداوم و استمرار انقلاب است.