مجتبی فراهانی با تاکید بر اینکه هرگونه افزایش قیمت در بازار ممنوع است اظهار کرد: موضوع مذکور به معنای جلوگیری از قیمت‌ها نیست بلکه قیمت‌ها باید در بازار ساماندهی شود.

ندای گیلان:مجتبی فراهانی با تاکید بر اینکه هرگونه افزایش قیمت در بازار ممنوع است اظهار کرد: موضوع مذکور به معنای جلوگیری از قیمت‌ها نیست بلکه قیمت‌ها باید در بازار ساماندهی شود.

وی ادامه داد: مدیران واحدهای تولیدی باید دلیل افزایش قیمت‌ها را به ستاد تنظیم بازار ارائه کنند و پس از بررسی نظر این ستاد، قیمت‌های جدید اعلام می‌شود.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از برخورد با واحدهای صنفی گرانفروش خبر داد و افزود: افزایش قیمت توسط واحدهای تولیدی در بازار غیرقانونی بوده و بازرسان برگ تخلفات را به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

فراهانی متذکر شد: در سال 94 طبق دستورالعمل معاون اول رئیس جمهور هرگونه افزایش غیر منطقی و به صورت خودسرانه ممنوع است.

وی با بیان اینکه واحدهایی که خودسرانه افزایش قیمت داشته باشند توسط بازرسان بازرسی می‌شوند، تصریح کرد: پرونده تخلف واحدهای دارای افزایش قیمت به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

فراهانی حمایت از تولیدکنندگان را وظیفه سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خواند و بیان کرد: تولید به مصرف ختم می‌شود و سازمان مذکور به دنبال حمایت از انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در نحوه عرضه کالا موثر است، خاطرنشان کرد: حمایت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای از برنامه‌های دولت است زیرا منافع آن به مردم بر می‌گردد.

وی به معضل قاچاق کالا به‌ویژه در زمینه پوشاک و دخانیات در بازار اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی از وجود کالای قاچاق در بازار رنج می‌برند.

فراهانی با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا از برنامه‌های سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در سال جاری است، یادآور شد: ماه آینده دستورالعمل مبارزه با قاچاق کالا در راستای حمایت از تولیدکنندگان به استان‌ها اعلام می‌شود.

فارس