رئیس شورای اسلامی شهر رشت از وضعیت نامطلوب پل‌های عابر پیاده در این شهر خبر داد و گفت: افزایش ارزش معاملاتی در جلوگیری از تخلفات ساختمانی چاره ساز نیست.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد حسین واثق کارگر نیا در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر احداث پارکینگ در سطح رشت، افزود: احداث پارکینگ در نقاط شلوغ و پر تردد رشت یکی از کارهای ضروری است.

شهرداری با قدرت از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ارزش معاملاتی ملک در سال ۱۴۰۲ در این شهر، بیان کرد: افزایش ارزش معاملاتی موجب می‌شود تا شهروندان در محلات کم برخوردار بیشتر تحت فشار قرار بگیرند و بنده معتقدم برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی، بهتر است شهرداری با قدرت به قانون عمل کند و از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کند.

واثق کارگرنیا با تاکید به اینکه افزایش ارزش معاملاتی در جلوگیری از تخلفات ساختمانی چاره ساز نیست، گفت: بسیاری از شهروندان بارها بابت ساخت و سازهای غیر مجاز با شورا و شهرداری تماس می‌گیرند، اما همچنان شاهد احداث ساختمان‌هایی هستیم که بدون در نظر گرفتن ضوابط ساختمانی بنا شده است.

وی با انتقاد از وضعیت پل‌های عابر پیاده در رشت، افزود: شاهد وضعیت نامطلوب پل‌های عابر پیاده و بالابرهای مکانیزه در رشت هستیم و با توجه به اینکه پل‌های عابر پیاده ارتباط مستقیم با امنیت و سلامت شهروندان دارد، انتظار داریم در اسرع وقت مشکلات مربوط به این حوزه برطرف شود.

برخی مغرضانه مباحثی را به غلط به اطلاع مسئولان می‌رسانند

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به انتقادات امام جمعه این شهرستان در خطبه‌های نماز جمعه در خصوص مدیریت شهری، بیان کرد: تصور می‌کنیم برخی مغرضانه مباحثی را به غلط به اطلاع مسئولان می‌رسانند و برای اینکه پس از این تمام امور به درستی اطلاع رسانی شود باید در اجرای برنامه‌هایی همچون آسفالت و غیره از حضور رسانه‌های پرتلاش به عنوان پل ارتباطی بیشتر استفاده شود.

واثق کارگرنیا ادامه داد: عملکرد شهرداری رشت در پنج شنبه هر هفته به تفکیک در بخش‌های مختلف به اطلاع دفتر امام جمعه رشت رسانده شود تا تلاش‌های شبانه روزی حوزه مدیریت شهری در راستای رفع مشکلات و جلب رضایتمندی شهروندان به اطلاع رسانده شود.