این اختراع می تواند موجب نجات بیماران در شرایط اورژانسی است که ثانیه ها نیز با ارزش بوده و امکان حضور پزشکان متخصص توسط پرستاران به کمک این سیستم را به حداقل رساند و در عین حال خدمات فراوانی را به صورت هوشمند و دیجیتال به پزشکان و پرستان طی برنامه روزانه آنان دهد.

به گزارش ندای گیلان و به نقل از شبکه خبری دفتر فدارسیون جهانی مخترعین در ایران، درمراسم اهداي جوايز جشنواره اختراعات اينپكس آمريكا INPEX2016 تيم مخترعان دانشجويان ايراني با ارائه اختراع «فرآيند و دستگاه موقعيت يابي و فراخواني بهينه كادر بيمارستاني» موفق به كسب مدال و جايزه ويژه اين جشنواره شدند. به نمایندگی از تیم مخترعان موسسه نوآوری و فناوری مارلیک اعضای در حال تحصيل خود در دانشگاه پيتسبورگ آمريكا و دانشگاه تورنتوي كانادا در رشته مهندسی مکانیک و دکتری مهندسی پزشکی – بیومکانیک در این جشنواره شرکت نمودند. در پایان نیز پس از کسب جایزه ویژه اختراعات انجمن مخترعان دولت تایوان، دو شرکت و یک دانشگاه اروپایی به منظور تجاری سازی این اختراع در خارج از ایران ابراز تمایل و شروع مذاکره نمودند.
این جشنواره و نمایشگاه معتبر با قدمتی بیش از 32 سال که با حمایت سازمان های جهانی مختلف از جمله فدراسیون بین المللی مخترعان ( IFIA – International Federation of Inventors Association )، وزارت علوم و انجمن مخترعین بیش از 40 کشور جهان، شرکت های مختلف در امر تجاری سازی اختراعات و انتقال فناوری و همچنین دانشگاه مخترعان فورمن امریکا در خرداد ماه امسال برگزار گردید. به عنوان یکی از معتبرتین جشنواره های اختراعات با شیوه برگزاری متفاوت و داوری های چند مرحله ای بسیار فنی و سختگیرانه و داوری هر حوزه به صورت تخصصی پذیرای سالانه بیش از 800 اختراع از سرتاسر جهان است.
این اختراع پس از 4 سال تحقیق و ساخت به صورت پایلوت و آزمایش آن در یک بخش بیمارستانی خصوصی در شهر رشت، به عنوان شیوه ای ابتکاری و نوین در جهان در بهینه سازی ارتباط کادر پرستاری و مدیریت بیمارستانی با پزشکان آن بیمارستان است که موجب تسریع خدمات رسانی و افزایش کیفیت آن در عین صرفه جویی زمانی و هزینه ای بسیار برای بیمارستان هاست و در موسسه نوآوری و فناوری مارلیک با تیمی 10 نفره متشکل از متخصصین رشته های پزشکی، مهندسی پزشکی، مکانیک، برق و کامپیوتر داخل و خارج از ایران، آقایان دکتر مجید چینی کار، مهندس پویان پیردیر، مهندس سالار بصیری، مهندس مهدی فرض پور ماچیانی، پرهام چینی کار، کیهان درویشی، مهندس سامان قدیریان، دکتر آرمین جمشیدپی، سپند حقیقی و یاشار عاصی به عنوان اختراع در سازمان ثبت ایران، اداره کل مالکیت های صنعتی و همچنین سیستم ثبت اختراعات بین المللی سازمان ملل به ثبت رسید. این اختراع می تواند موجب نجات بیماران در شرایط اورژانسی است که ثانیه ها نیز با ارزش بوده و امکان حضور پزشکان متخصص توسط پرستاران به کمک این سیستم را به حداقل رساند و در عین حال خدمات فراوانی را به صورت هوشمند و دیجیتال به پزشکان و پرستان طی برنامه روزانه آنان دهد.
تصوير نیز مربوط به آقایان ياشار عاصي دانشجوي رشته دكتراي مهندسي پزشكي دانشگاه پيتسبورگ امريكا و پرهام چینی کار دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه تورنتو پس از دريافت جايزه در غرفه این تیم است.